Design, develop and maintain automated CI/CD pipelines using Jenkins
Develop and implement infrastructure automation using tools such as Chef and Ansible
Monitor infrastructure and respond to alerts using tools such as Dynatrace and New Relic
Collaborate with cross-functional teams to identify and implement solutions to improve infrastructure performance and security
Troubleshoot and resolve infrastructure issues as needed
Participate in on-call rotations and incident response activities as required
Stay current with DevOps technologies, trends, and best practices
Ensure infrastructure and code meet functional and technical requirementsBachelor's degree in Computer Science or a related field
5+ years of experience in DevOps Engineer
Strong experience with Jenkins, including pipeline creation and maintenance
Maintaining and developing CI/CD pipelines, automated deployment processes
Experience with infrastructure automation tools such as Chef and Ansible
Knowledge of containerization technologies such as Docker and Kubernetes
Experience with cloud platforms such as Azure or AWS
Have a strong sense of Security
Have knowledge of security system scanning such as SAST, DAST, IAST
Has exposure to Vulnerability Management
Understanding network topologies and common network protocols and services (DNS, HTTP(S), SSH, FTP, SMTP, DHCP, TCP, IP, RSYNC, ASPERA, FM, etc.)
Strong understanding of DevOps methodologies and principles
Strong written and verbal communication & presentation skills
English skills: equivalent to Toeic 800, be able to comprehend technical documents in English
Nice to have:
Jenkins certifications
Experience with CDN system
Experienced in at least one programming language (.NET, C#, Java, Python)
Experience with scripting languages such as Bash, Python or Perl
Experience with modern logging and monitoring solutions (ELK/Loki, Grafana/Prometheus, Dynatrace...)
Understanding of software development lifecycle.Attractive salary with 100% salary during probation
13th-month salary, Performance bonus, Salary review annually
Premium health care program for employees + one of your beloved ones, Annual medical check-up
14 vacation days, Christmas Day per year
Opportunity to be on-site in the USA
Chance to collaborate and work with global stakeholders
Provide training to develop our employee's knowledge and skills (Internal training: Udemy, Pluralsight, and another online training course, TechTalk sharing within Software Development Division; External training: Management, English, Soft Skills, ....)
Benefits for special holidays (Birthday, Marriage, Women's Day, Tet Holidays, Mid-Autumn, Newborn babies, International Children's Day...)
Company trip and Year-End party every year
Social, sports and several team building activities
Young, friendly and international working environment
Modern working conditions and entertainment facilities at the office
Snacks, tea and coffee all the time
Compliance fully to Vietnam Labor code
Công ty TNHH Truyền số liệu LOTTE Việt Nam (LDCC VN)
Được thành lập năm 2009, trải qua gần 10 năm hoạt động tại thị trường Việt Nam, Chúng tôi tự hào cung cấp hầu hết các giải pháp và Dịch vụ IT cho các công ty con thuộc Tập đoàn LOTTE đang kinh doanh tại Việt Nam. Với đội ngũ chuyên gia đến từ Hàn Quốc cùng với những Kỹ sư nhiều kinh nghiệm trong nước, suốt nhiều năm tận tụy phục vụ, LDCC VN luôn được tin cậy bởi Đối tác và Khách hàng. Kế thừa kinh doanh tất cả các Giải pháp Công nghệ sở hữu bởi Công ty mẹ, Chúng tôi kết nối và phát triển mạng lưới khách hàng thuộc mọi lĩnh vực vốn là thế mạnh của LOTTE, từ Bán lẻ, Sản xuất đến Tài chính, Dịch vụ Công…. bằng những giải pháp bắt kịp xu hướng Công nghệ của thế giới như Triển khai hệ thống ra vào cho cao ốc, An Ninh nhận diện khuôn mặt, Smart Parking, Thu phí tự động, Way finding, Retail, Core Banking, Giải pháp Chứng khoán T- Solution và nhiều Giải pháp chuyên biệt khác. Mỗi Giải pháp chúng tôi sở hữu một thế mạnh riêng để khẳng định thương hiệu của LOTTE IT trên thị trường Công nghệ không ngừng dịch chuyển như hiện nay.
Với những nỗ lực của mình, sau 9 năm có mặt tại Việt Nam, chúng tôi dần dần tìm hiểu mong muốn của khách hàng bản địa, LDCC VN đã và đang cung cấp Dịch vụ và Giải pháp cho 50 Khách hàng Doanh nghiệp, 1500 users gián tiếp sử dụng các dịch vụ LOTTE Cloud Service, gần 45 Kỹ sư Onsite phục vụ khách hàng, hợp tác thành công với nhiều đối tác lớn. Hiện tại Công ty đã có 02 Văn phòng đại diện tại Hà Nội và TP. Hồ Chí Minh với quy mô lên đến gần 200 nhân sự.
Chính sách bảo hiểm
- Chính sách bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế và bảo hiểm nhân thọ
- Bảo hiểm tai nạn
- Bảo hiểm thất nghiệp
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
- Câu lạc bộ bóng đá, game, bi-lắc
Lịch sử thành lập
-
1996 - 2004
Thành lập Lotte Data Communications và triển khai hoạt động kinh doanh quản lý hệ thống và triển khai dịch vụ MOIN. Sáp nhập với LOTTE Electronics
-
2005 - 2009
Nhận 'Giải thưởng Xuất sắc' tại Hội nghị Quản lý Chất lượng Seoul
Công bố tầm nhìn của công ty (The Best Value Partner)
Khai trương Trung tâm dữ liệu tích hợp
Thành lập chi nhánh Việt Nam
-
2010 - 2015
Công bố tầm nhìn sửa đổi lần thứ hai của công ty (Đổi mới giá trị)
Mua lại công ty công nghệ thông tin Hyundai
Được trao hợp đồng triển khai hệ thống vận hành Đường vào thứ hai tại Cảng mới Busan
Ra mắt Trung tâm Phục hồi Thiên tai
-
2015 - Hiện tại
Khai trương Trung tâm R&D Hồ Chí Minh tại Việt Nam
Mission
Gìn giữ nét đẹp văn hóa Việt – Hàn.