1. Hub & Spoke (40%):
• Contacting branch Heads to review daily performance and productivity
• Coordinate to solve serious/complex complaint cases within discretion to not escalade to BOD and company reputation
• Collaborate with other divisions e.g. ICT, Risk, S&P in daily production activity and process enhancement.
• Attend to quality checking and audit requirement
2. Financial (30%):
• Set and review monthly KPI
• Daily supervise performance and productivity then monitor closely and take timely action to increase and push up the performance acceleration
• Proactively propose Collection strategy and initiatives to reduce cost with focus given to early Collection and before charged-off stage
• Engage in delivery Collection project to bring down the cost
• Coordinate to solve Fraud cases especially Cash collection
3. Process (10%):
• Ensure process compliance to minimize incident and be strong 1st line of defence
• Developing or enhancing the operational process
• Liaise with ICT for enhancement process in system including FC Portal and Mobile App
• Manage BCP to improve capability and incident response time
4. Management People (10%):
• Coordinate for replacement and new hiring
• Develop training course for both FC and TL level
• Create and maintain collaboration, accountability and respecting working environment
• Maintain and build up rapport and strong working relationship with business partners and stakeholders
5. Risk/compliance (10%):
• Ensure all services delivered comply with risk frameworks, policies, processes and standards and with legal and regulatory requirements
• Resolve issues or escalate them as required
• Minimize serious finding or repeated issue from internal operational risk and audit assessment1. Qualification: College graduated or above, preferable business course degree holder
2. Minimum experience: Min 5-10 years collection experience as team leader/supervisor/manager and willing to do field collections
3. Knowledge, Skill, Abilities
• Consumer finance business, collection system
• Strong interpersonal skills and ability to deal effectively with a diversify of individuals at all organization levels
• PC proficiency and excellent organization skills
• Ability to speak and write in English at advance level
4. Other requirements
• Integrity, innovative, customer service, collaborative
• Should be confident, aggressive and have a flair for Team Management
• To get deep understanding and fully comply with (1) Corporate Integrity Policies (including: policies of Conflict of Interest, Anti-Fraud, Anti-Bribery & Corruption (Gift &Entertainment register), (2) Anti- Money Laundering Policy & Countering Terrorism Financing; (3) and regulation on your roles and responsibilities in operational manual.
• To be responsible for reporting suspected incidents of fraud.Thưởng
Attractive KPI Bonus (monthly or yearly) and 13th month salary
Chăm sóc sức khoẻ
Premium personal healthcare insurance for all employees and spouse and/or children
Nghỉ phép có lương
14 - 20 days annual leave, 3 days of sick leave with pay
CÔNG TY HỮU HẠN CỔ PHẦN KỸ THUẬT QUANG ĐIỆN MEYER (Mã cổ phiếu: 002690) là một công ty kĩ thuật công nghệ mới cao cấp chuyên về kĩ thuật quang điện nhận biết và nghiên cứu phát triển sản phẩm. Sản phẩm của công ty: máy phân loại màu sắc thông minh, thiết bị kiểm tra tia X quang, thiết bị y tế cao cấp v.v… được ứng dụng trong lĩnh vực gia công sản phẩm nông nghiệp, kiểm tra công nghiệp và y tế trên toàn cầu, giữ vững vị trí đứng đầu về tỷ lệ chiếm hữu thị trường trong nhiều năm.
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
-
Năm 2000 Đăng kí thành lập công ty trách nhiệm hữu hạn kĩ thuật Quang Điện Meyer Hợp Phì
Mission
Thành tín
Thành tín- Người không có uy tín không thể đứng vững, doanh nghiệp không có uy tín không thể tồn tại.
Thành tín là tinh thần cốt lõi của Meyer, chúng tôi luôn kiên trì xây dưng một đội ngũ nhân viên trách nhiệm, kinh doanh uy tín, chân thành với đối tác, kiên trì thành tín chính là nền móng để doanh nghiệp mãi vững bền.
Cầu thực
Cầu thực- chính là thực sự cầu thị, kiên trì liên hệ lí luận và thực tiễn, không chủ quan, không giáo điều. Meyer kiên trì kết hợp thực tiễn doanh nghiệp với ý tưởng quản lí tiên tiến, yêu cầu mọi người trong Meyer lấy tình hình thực tế làm xuất phát điểm trong việc xem xét và xử lí tất cả mọi vấn đề trong công việc.
Sáng tạo
Sáng tạo- là động lực gốc để doanh nghiệp phát triển lâu dài. Meyer tôn sùng tất cả sự sáng tạo về mặt tư duy, sáng tạo kĩ thuật, đổi mới chế độ, đổi mới trong quản lí, đổi mới trong công nghệ để đáp ứng nhu cầu của thị trường. Cũng chính trong quá trình không ngừng sáng tạo và đổi mới, chúng tôi đã đạt được vị trí đứng đầu trong ngành tại Trung Quốc. Trong tương lai, chỉ có không ngừng sáng tạo đổi mới và vươn lên mới có thể giữ vững được ví trí đứng đầu trên thế giới, đánh bại được tất cả mọi đối thủ.