The Technical Business Insights team makes user experience journeys on the Shopee platform as smooth and positive as possible. To achieve this, the team studies and strives to understand what, why, and how users are doing. The team stays at the user's point of view to think through their problems and map with what the platform tech serves, especially in daily operation angles. In doing so, the team suggests improvements to provide users with self-help and a fair platform.
To ensure customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee is the ultimate shopping experience!
Job Description
- Coordinate with Regional/Internal teams to release new features, including User Acceptance testing, translating content to Vietnamese, feature announcements...
- Coordinate with Regional/ Local Operation teams & other internal teams to identify operations problems of struggling Suppliers to provide new features and feature improvements;
- Market research/ benchmarking analysis to evaluate the feasibility of proposed solutions;
- Support technical issues arising from the Supplier-facing internal team, perform first-layer troubleshooting, and conduct research to identify possible root causes of the reported issues;
- Assist team leader in other tasks assigned.
- At least 2 years of Supply Chain experience or strong knowledge of product development is a plus;
- Good mindset about system logic, balancing between product side and user side;
- Strong problem-solving skills; ability to draw insights from user pain points, research, and design practical and scalable solutions;
- Strong curiosity to understand the "whys" and "hows" and to develop the "so-what" that will shape policies, initiatives, and features;
- Result-oriented, self-driven, and able to work in a fast-paced environment;
- Good command of English.
Mobicast được thành lập 01/10/2018 và trở thành một trong số nhà mạng ảo đầu tiên tại Việt Nam (MVNO – Mobile Virtual Network Operation).
Tháng 4/2020 ký kết thoả thuận chính thức với Tập đoàn bưu chính Viễn thông Việt Nam (VNPT). Các dịch vụ Mobicast cung cấp bao gồm:
• Dịch vụ Telco: nghe gọi, SMS, Data
• Dịch vụ Platform: cung cấp nền tảng kết nối với các dịch vụ , không giới hạn data
• Dịch vụ số của Mobicast do Mobicast tự phát triển dựa trên phân tích và thấu hiểu khách hàng
Website: https://reddi.vn/ và https://www.mobicast.vn/
Tháng 9/2021 Mobicast chính thức sáp nhập vào tập đoàn hàng tiêu dùng số 1 Việt Nam Masan Group, mở ra những bước đi mới nhằm số hóa nền tảng tiêu dùng bán lẻ, đem lại tiện ích tối đa cho khách hàng.
Review Mobicast
Mình thấy ít khi các bạn tuyển dụng hiểu rõ được scope công việc của các vị trí. Nhưng bạn này thì có, bạn ấy hiểu rõ mọi ngóc ngách vị trí này cần gì, làm gì(rv)
Công ty này rất ok về môi trường và văn hóa doanh nghiệp dù là môi trường Starup về nhà mạng viễn thông MVNO ,nhất là đón tiếp nhân sự mới và phỏng vấn ứng viên, rất ân cần chu đáo và tổ chức tiệc tùng linh đình ở văn phòng(rv)
Lương cao. Thưởng thấp, gần như không. Mọi người hòa đồng, vui vẻ.(rv)