DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
For specific Warehouse, Transport, IT and /or major contract renewal or change scope projects.
- Interpret project requirements into objectives and tasks, leading the comprehensive planning, control, status updates, stability, and delivery of projects following the O2D (Opportunity to Delivery) program.
- Apply DePICT or PMI process and methodologies for effective project implementation.
- During the tender phase, review the work scope, provide the Solution Design team with project timelines, and highlight any potential concerns.
- Upon project award, participate in the handover meeting facilitated by the Business Development team to receive winning information and documentation.
- Organize internal and external Project kick-off meetings to initiate the project.
- Construct a detailed project timeline, monitoring and managing it to ensure timely project completion.
- Report project status to all stakeholders on a weekly basis.
- Facilitate project success by assigning tasks and tracking them until completion.
- Maintain open and clear communication throughout project implementation, chairing meetings to ensure every team member is aware of their responsibilities and deadlines.
- Ensure that the project team has a clear understanding of their workstream requirements.
- Identify potential risks and coordinate the creation of a mitigation plan to ensure project success.
- Manage the project budget, providing weekly cost updates.
- Conduct regular site assessments to confirm progress reports reflect actual on-site activities.
- Assist with on-site coordination within the facility setup.
- Guarantee a smooth transition to operations through a hyper-care plan and regular reporting.
- Establish and update the Planview Project profile for stakeholders' visibility.
- Support Operations Excellence activities at selected sites
- Bachelor's degree
- 2 years of operational experience in Contract Logistics
- 5 years of project management experience (as a PM or in another role)
- Excellent communication skills are essential.
- Proficient in creating compelling presentations and delivering them effectively on stage.
- Knowledge of legal and other regulations related to quality, Health, Safety, and Environment (HSE), and firefighting.
- Possesses strong analytical and problem-solving abilities.
- Excellent customer relationship management skills.
- In-depth knowledge of Microsoft Excel for effective data analysis.
- Skilled in process mapping and developing/reviewing Standard Operating Procedures (SOPs).
- Fluent in English
Công Ty TNHH Thang Máy và Thiết Bị Nam Long hoạt động từ năm 2008 chuyên sản xuất lắp ráp và cung cấp các sản phảm và dịch vụ liên quan đến thang máy và hệ thống đỗ xe tự động.
- Công ty chúng tôi là đại lý chính thức phân phối và bảo hành, bảo trì, sửa chữa các sản phẩm thang máy, thang cuốn của các hãng nổi tiếng trên thế giới như ThyssenKrupp (CHLB Đức), Hệ thống đỗ xe thông minh tự động của IHI (Nhật Bản), của DAEWOO, SAMJUNG (Hàn Quốc),..
- Hân hạnh được phục vụ!
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Nghệ thuật
- Party
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2009: Thành lập công ty
Mission
Chúng tôi luôn tâm niệm con người là trung tâm của mọi hoạt động và sự phát triển của Doanh nghiệp, vì vậy Chúng tôi cam kết đưa tới sản phẩm và dịch vụ tốt nhất cho Quý khách hàng với tiêu chí:
“ DỊCH VỤ HOÀN HẢO, SẢN PHẨM TIN CẬY NHẤT ”