I. BRAND COMMUNICATION PLANNING (70%)
1. Develop brand communication campaigns for the assigned brand, including communication through in-house systems and outsourced systems. Implement across various platforms including:
- Offline: OOH, Events...
- Online: Social Media, Advertising, E-Commerce...
Execute specific ATL - BTL phases with a detailed daily timeline of the campaign, ensuring clear communication objectives.
Ensure the following elements:
- Message
- Guidelines, Brand ID - Business Objectives
- Timing
- Platform
2. Monitor the progress and timeline of communication campaigns.
II. RETAIL COMMUNICATION PLANNING (30%)
1. Develop multi-channel communication plans for retail programs, serving business objectives, including:
- Communication for the assigned brand
- Communication for general programs
2. Research customer behavior, market trends, propose and execute promotions including:
- Discounts and promotions
- Budget allocation for promotional advertising
3. Supervise the advertising budget, ensuring effective performance of retail communication content.
III. MANAGEMENT
1. Act as the liaison with partners related to the assigned brand and specialized departments within the marketing team and the entire company.
2. Monitor, research, and track market information, customer data, and communication targets.
3. Propose content distribution costs (advertising).
4. Control and evaluate quality.
5. Review tasks by contact point and report weekly, monthly...
6. Work with media partners (event organizers, E-Commerce partners, performance partners...) to control costs, partner activities, and optimize the effectiveness of the strategy.
7. Report operational effectiveness to leadership.
IV. GENERAL DUTIES
1. Control budget and common assets.
2. Update general communication trends in the market.
EDUCATIONAL REQUIREMENTS, SKILLS, AND EXPERIENCE
Education Level: University degree or higher
Preferred Major: Marketing, Journalism. Preference for students from Foreign Trade University, National Economics University, University of Commerce, RMIT, Greenwich...
Related Experience:
- At least 2 years of experience in marketing planning or 3 years of multi-channel deployment based experience
- Understanding of business and commerce.
- Strong knowledge of brand marketing.
- Preference for candidates with an understanding or passion for beauty and fashion products.
Language Proficiency:
English communication skills are an advantage.
Other Requirements:
- Open-minded, creative thinking
- Diligent, attentive to assigned tasks
- Interest in health care
Competency Framework:
- Analytical and creative abilities
- Teamwork skills
V. WORKING CONDITIONS
Location: 145 Lâm Hạ Street, Bồ Đề Ward, Long Biên District, Hanoi
Working Hours: 9:00 AM - 5:00 PM, 1-hour lunch break, Sunday off
Benefits:
- Salary: 15,000,000 VND/month
- Young and friendly team
- A comfortable working environment.
- Working equipments (Laptop, PC...)
Others: KPI-based bonuses, annual & holiday bonuses
Hệ thống Giáo dục Ban Mai từ cấp Mầm Non – Tiểu học – THCS-THPT. Qua 11 năm phát triển và lớn mạnh, đến nay Ban Mai đã được khẳng định vị thế là một ngôi trường hàng đầu về Mục tiêu giáo dục, Chất lượng chuyên môn, Chương trình đào tạo, Môi trường học tập Quốc tế và tính Hệ thống. Chúng tôi tự hào đã tạo nên sự khác biệt trong cuộc sống học đường bằng những thành tích nổi bật của học sinh và của giáo viên.
Xác định nguồn nhân lực là chìa khóa của sự phát triển bền vững, Ban Mai luôn chú trọng đến việc thu hút, xây dựng và đào tạo đội ngũ nhân sự chất lượng cao, tài năng, tâm huyết với nghề. Bằng sự nỗ lực chung sức của tập thể Ban lãnh đạo, Giáo viên, Nhân viên nhà trường, Ban Mai xây dựng thành công một môi trường làm việc chuyên nghiệp và hiện đại, chế độ đãi ngộ tốt, cơ hội thăng tiến cao cho tất cả các vị trí.
Hệ thống giáo dục Ban Mai luôn sẵn sàng mở ra cánh cửa rộng lớn để chào đón các ứng viên tài năng, tâm huyết, yêu nghề và sẵn sàng chung sức, gắn bó cùng xây dựng Ban Mai vững mạnh.
***Website: www.banmaischool.edu.vn
***Fanpage Nhà trường: https://www.facebook.com/banmaischool.edu.vn/