Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
About us: “Keep Moving” 永不止步
ANTA was established in 1991, while ANTA Sports Products Limited, a widely recognized global sportswear company, was listed on the Main Board of HKEx in 2007 (Stock Codes: 2020 (HKD counter) and 82020 (RMB counter)). The mission of the company is to integrate the sports spirit of “Going Beyond Oneself” into everyone’s daily life. ANTA Sports principally engages in design, R&D, manufacturing, marketing and sales of professional sports products including footwear, apparel and accessories. Over the years, the company formed three brand groups: Performance Sports Brands, Fashion Sports Brands and Outdoor Sports Brands, empowering everyone who loves sports. By embracing an all-round brand portfolio including ANTA, FILA, DESCENTE, KOLON SPORT and MAIA ACTIVE, etc., ANTA Sports aims to unlock the potential of both the mass and high-end sportswear markets. ANTA Sports is also the largest shareholder of Amer Sports, Inc., a global group of iconic sports and outdoor brands, including Arc'teryx, Salomon, Wilson, Peak Performance, and Atomic, whose shares are listed on the New York Stock Exchange (NYSE: AS).
Work Information:
- Department: Marketing Department
- Working Hours: 8:30 AM – 6:00 PM, Monday to Friday
- Workplace Location: Capital Palace Building, Liễu Giai, Ba Đình District, Hanoi
Position Target
Channel Expansion Manager target to assist Country General Manager in terms of expansion the new channels with existing and new brands in the Vietnam Market (i.e. Existed brand - ANTA, ANTA Kids; New Brand – Salomon, Wilson, Descente, etc). The Channel Expansion Manager should be knowledgeable to the channel status in local country and able to reach to the top management of land loads to indicate and negotiate with the best suitable physical store locations for the brands and acquire those places.
Report Line
Direct report to Country General Manager
Job Responsibilities:
Channel Expansion Basic Work
- Create Channel Expansion Process and Standard, i.e. Store location Standard per specific brand;
- Draft yearly channel expansion Strategic plan for all brands based on company yearly strategic plan and send to Country General Manager for approval.
Channel Expansion Regular Works
- Able to expand the channel for the brands independently;
- Maintain the relationship with mall landlords, enhance the market influence of the brand, ensure the channel expansion plan successfully executed;
- Ensure the channel expansion follow the company process and standard;
- In charge the store expansion under each brand, fulfill the new store opening target;
- Store Location negotiation with landlords, ensure each brand to get most suitable location and space;
- Store contract negotiation and signing with landlords;
- Research on selling capabilities, selling potential, buying preference and group of customers per channel;
- Clearly understand the position of each channel, maintain properly the most important channels;
- Connect client and anta related department to ensure the big customers opening new store properly.
Others
- Working closely with Retail Operation team, Project Development team for the new store preparation;
- Other works that may assigned by direct supervisor time to time.
Requirements
- Bachelor or above degree major in business related course;
- At least 5 years and above working experience with similar role in the retailing of sports wear industry;
- Familiarity with those big landlords and management in the Vietnam, based in Hanoi and business trip to HCM;
- Professional in channel development, management and maintenance;
- With experience to work independently;
- Excellent in communication and coordination, English is a must and Chinese language is a plus;
- Preferred sport lover
ANTA được thành lập vào năm 1991, trong khi ANTA Sports Products Limited, một công ty đồ thể thao toàn cầu được công nhận rộng rãi, đã được niêm yết trên Bảng chính của HKEx vào năm 2007 (Mã chứng khoán: 2020 (bộ đếm HKD) và 82020 (bộ đếm Nhân dân tệ)). Sứ mệnh của công ty là đưa tinh thần thể thao “Vượt lên chính mình” vào cuộc sống hàng ngày của mọi người. ANTA Sports chủ yếu tham gia thiết kế, R&D, sản xuất, tiếp thị và bán các sản phẩm thể thao chuyên nghiệp bao gồm giày dép, quần áo và phụ kiện.
Trong những năm qua, công ty đã thành lập ba nhóm thương hiệu: Thương hiệu thể thao hiệu suất, Thương hiệu thể thao thời trang và Thương hiệu thể thao ngoài trời, trao quyền cho tất cả những ai yêu thích thể thao. Bằng cách nắm giữ danh mục thương hiệu toàn diện bao gồm ANTA, FILA, DESCENTE, KOLON SPORT và MAIA ACTIVE, v.v., ANTA Sports hướng tới việc khai thác tiềm năng của cả thị trường quần áo thể thao đại chúng và cao cấp. ANTA Sports cũng là cổ đông lớn nhất của Amer Sports, Inc., một tập đoàn toàn cầu gồm các thương hiệu thể thao và ngoài trời mang tính biểu tượng, bao gồm Arc'teryx, Salomon, Wilson, Peak Performance và Atomic, có cổ phiếu được niêm yết trên Sở giao dịch chứng khoán New York ( NYSE: NHƯ).
Review Anta Southeast Asia
Cân nhắc khi vào đây nhé
VP HCM thân thiện. Quên chấm công là mất full lương ngày đó
Vẫn là An Việt Sông Hồng, dưới danh nghĩa Anta Sport
Những nghề phổ biến tại Anta Southeast Asia
Bạn làm việc tại Anta Southeast Asia? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn