- Conduct market research & analysis to identify customer needs and product opportunities. Keep updating market trends via market observation, market visits.
- Identify category growth's opportunities. Work with category head to establish plans and goals for each product sourcing/ development project. This includes setting objectives, product KPIs & timeline.
- Source products & suppliers to deliver project's objectives. Ensure competitive edge in terms of selling price, commercial margin, product modernity and quality.
2. Sale strategy & category management:
- Implement and evaluate the effectiveness of product display to optimize store layout.
- Develop sales strategies to manage retail prices, run campaigns, other sales & marketing programs and optimize investments suppliers.
- Responsible for sales and gross profit according to set KPI and inventory turnover management.
- Manage current and potential customer database, analyze customer's needs and behaviors to improve customers experience.
- Keep track of product & category performance
- Develop plan to improve category growth
3. Suppliers management:
- Identify, establish and grow strategic partnerships
- Negotiate trade terms/contracts annually/ investment with suppliers
- Proactive to develop supplier network (local & international)
4. Cross-function collaboration
- Work closely with stores, planning team, QA & compliance team, Social content & Visual team to deliver business's objective- University graduate & above. GPA greater than 7.5 is a plus
- Minimum 1-2 years of proven business development/ merchandising/ product development/ marketing experience
- Good with numbers, strong communication, enthusiastic, honest, hardworking
- Strong negotiation & communication skills in both English & Vietnamese
- Strong business development, planning skills & analytical ability
- Ability to adapt quickly & work under a fast-space environment
- The passion of the merchandise career and passion of sale- Annual bonus: 2 - 3 months under minimum KPI requirement
- Fast promotion opportunities based on personal ability
- Work in a dynamic, open, creative environment
- Regular training, company team building, birthday bonus
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi