Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Purpose of the position
The Business Support Specialist will work on multiple project teams simultaneously, co-op with Project Specialist for a small shipment of project or a portion of a large project. Main responsibilities focus on project management details, customer service, systems input and follow up actions that maximize project outcomes.
Main Duties & Responsibilities
• Receiving information about awarded shipment from Project team & handle it (information including cost, sell, payment term, INCO term etc.
• Working with airlines / carriers as tracing cargo, received AN/DO or place booking under nominated contract rate
• Working with customers closely for shipment arrangement & required documents
• Coordinate with vendors to arrange shipment and prepare requirement document to Carrier/Airline and Customs office.
• Systems input for cost/sell, cargo details etc
• Issuing B/L (House, Master), AMS, FMC, ISF, Manifest filing, etc
• Arranging payment with subcontractors, support to push customers / oversea for payment collection
• Filing documents as ISO requirement
• Acting as indoor sales for some special clients
• Coordinate with other departments to handle project cargoes.
• Working with Project Sales team to find solution & solving problem.
• Report weekly / monthly to Project Manager / Project Director
• Follow another assigned tasks from Project Director
“To ensure all Vietnam laws and companies/department/ policies/regulations are followed”
Yêu Cầu Công Việc
• University Degree/Equivalent & English proficiency
• Technical knowledge: Business experience preferably in the areas of Projects, Windmill, turbine, heavy-lift and out-of-gauge / Oil & Gas /
• Customer services: Sea & Air freight forwarding.
• Site operations & HSE: Used to working with warehouse or in port/sites.
• Problem solving: Practical mindset and solution orientated.
• Maintain good standards and follow agreed procedures.
• Organized.
• Communication: Good communication skills in local and English languages, both oral and written.
• Systems: MS Office computer literate
• CW1 (optional)
• Communication
• Problem Solving
• Customer Service
• Technical
Receive CV in English only
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi