Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Sourcing strategy:
- Assess categories/countries’ SWOT and establish the long-term sourcing’s strategy.
- Establish new product sourcing policies & terms (What to source, how to source, where to source).
- Establish a new vendor/factory on-boarding policy; Maintain and develop existing vendor/factory.
Develop vendor/factory network:
- Build the supplier’s raw database with full information (contact, profiles,…).
- Develop supplier evaluation & supplier ranking method.
- Build & maintain supplier relationships & long-term partnerships.
- Evaluate supplier’s performance to decide the product’s allocation frame.
Sourcing process:
- Understand the needs of internal team, then propose the right suppliers/factory.
- In collaboration with BD, Technical, QA/QC, and supported departments to break-down or/and calculate the cost and complete price’s negotiation & the contract.
- Follow the development phase with internal team until PO’s kick-off.
Execution phase (Merchandising phase):
- In collaboration with supply chain to follow-up the supplier’s performance to ensure delivery on-time & good quality.
- Support supply chain & sales team for any issue during the product life cycle before and after sales.
Other tasks assigned by line manager/BOD.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor‘s degree in business, economics or related field.
- Have at least 2-3 years working in global sourcing / merchandising, supply chain >> Experience in global furniture trading industry is a must
- Fluency in English.
- Analytical & Strategic approach, good know-how in costing, logistics, custom, geopolitical is a plus
- Microsoft skill (especially excel).
- Good communication & negotiation. Ability to coordinate & collaborate with different internal/external team.
- Ability to work under pressure, manage timelines & high demanding level.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi