Mô tả công việc
1. Primary job objectives
- Helping our customers maximize the value that they can get from their protein spend, they view us as their partners rather than just another supplier offering them “commodity” products at the right price
2. Key Responsibilities
- To learn about our first-grade and processing capabilities, in addition to becoming familiar with our vast portfolio products. You will spend time training with various departments to learn about and support our export operations. After this initial training period, you will support the sales team manage the day-to-day operations of key-accounts, and will also be given the opportunity to find new customers within a defined territory/channel
- Travel overseas to participate in international exhibitions; visit prospects and customers; and maintain existing customer relationships
- Present new products, their benefits and applications to meet customers demands
- Reply to customers’ inquiries via emails and phone calls
- Offer products to customers based on their requirements
- Negotiate price and other sales terms
- Follow up with the transaction until products are delivered, received, and paid
- Once receive customers’ complaints, convey to Quality Management Department and co-ordinate to reply and solve the complaints
- Be a coordinator and translator between customers and factory
- Proactively provide comments and feedback to improve workflow and communication among colleagues and departments
- Guide and arrange factory tours and audits for customers
- In coordination with marketing staff, prepare and attend exhibitions (if any) and trade shows
- Participate in weekly sales meetings to review and discuss challenges and achievements during the week
Yêu cầu công việc
- University degree in foreign trade, marketing, or economics
- Good verbal and written communications skills in English (study abroad is preferred)
- Work experience in sales or marketing B2B in Wellness/Collagen/Beauty products (advantage)
- Good communication and negotiation skills
- Available for traveling as necessary
- Excellent presentation skills and competent in using Microsoft Office tools to create professional reports and presentations
- Work efficiently and effectively as an individual and in teams
Quyền lợi được hưởng
- Full participation in social insurance, health insurance, etc.
- 13th-month bonus, holiday and Tet bonuses, etc.
- Company trips and team-building activities, etc.
- Professional working environment
- Opportunities for career advancement and job stability
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi