Mô tả công việc
Primary job objectives:
Helping our customers maximize the value that they can get from their protein spend, they view us as their partners rather than just another supplier offering them “commodity” products at the right price.
Key Responsibilities:
Offer products to customers based on their requirements;
Be a coordinator and translator between customers and factory;
Reply to customers’ inquiries via emails and phone calls;
Guide and arrange factory tours and audits for customers;
Once receive customers’ complaints, convey to Quality Management Department and co- ordinate to reply and solve the complaints;
Participate in weekly sales meetings to review and discuss challenges and achievements during the week;
Proactively provide comments and feedback to improve workflow and communication among colleagues and departments.
In coordination with marketing staff, prepare and attend exhibitions (if any) and trade shows;
Travel overseas to participate in international exhibitions; visit prospects and customers; and maintain existing customer relationships;
Negotiate price and other sales terms;
Present new products, their benefits and applications to meet customers’ demands;
To learn about our first- grade include learning about shrimp chips and some product of rice, in addition to becoming familiar with our vast portfolio of shrimp chips and rice products. You will spend time training with various departments to learn about and support our export operations. After this initial training period, you will support the sales team manage the day- to- day operations of key- accounts, and will also be given the opportunity to find new customers within a defined territory/channel;
Follow up with the transaction until products are delivered, received, and paid;
Yêu cầu công việc
Work experience in sales or marketing B2B in F&B products (advantage);
Excellent presentation skills and competent in using Microsoft Office tools to create professional reports and presentations;
Available for traveling as necessary;
University degree in foreign trade, marketing, or economics;
Good verbal and written communications skills in English (study abroad is preferred);
Good communication and negotiation skills;
Work efficiently and effectively as an individual and in teams.
Quyền lợi
Competitive salary, all benefits followed Vietnamese labor law, plus 13th- month salary, quarterly performance bonus;
Work hours:
Monday- Friday: 8:00 – 17:00 (Lunch break: 12:00 – 13:00)
Saturday: 8:00- 12:00
Having chance to work for worldwide customers and partners.
Receiving training opportunities including many technical seminars and soft skill training courses;
Company trip at least once per year;
Professional and dynamic working environment;
Gaining clear view of your career path and attractive salary;
Annual health check- up;
Meal, Travel, Telephone allowances;
Cập nhật gần nhất lúc: 2025-01-07 02:30:03
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi