A customer & marcom senior marketing manager primary responsibility is to truly understand and implement customer acquisition strategies through different marketing efforts which increase customer engagement to reaching the moment-of-truth for sales qualified leads. This position combines marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers and to ensure the optimization to achieve maximum conversion rate
This position will be the key role for managing, tracking and ensuring the customer acquisition strategies being implemented effectively across key stakeholders to achieve maximum conversion rate.
This position will be people manager of a young, dynamic and resilient team with members at different levels and experiences; and will report directly to Head of Customer & Marcom
Job accountability
- Ensure all the focused of customer acquisition action plans are well cascaded, communicated and clearly understanding from internal team to key stakeholders.
- Ensure marketing activities are aligned with customer acquisition strategies to achieve the targeted KPIs.
- Ensure the brand message & spirit are strongly translated into different marketing activities.
- Ensure the monitor & tracking of every campaign for progress or proposing a change immediately when necessary to achieve to targeted goals and for key learnings for next campaigns.
- Ensure the brand power & brand preference/ brand love in all platforms.
- Ensure all the campaign committed KPIs is delivered
- Ensure the all the customer acquisition actions & MKT efforts being communicated, guided and being used effectively from agency force.
- Understand the industry nature, business requirement and customer strategy and the connection and translation into action plans.
- Understand the customer segmentation framework and be able to develop different customer propositions for different segments.
- Master in marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, insight, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers through different customized proposition
- Understand and be able to leverage various online marketing tools and techniques, staying up-to-date with the latest trends to ensure their strategies are effective.
- Be able to engage and build connections with others, be able to discuss & align with key stakeholders of the objectives, deliverable to ensure the expected aligned outcome.
- Supervise customer acquisition & marcom team to implement all the marketing activities.
- Coordinate with media team for the up-to-date and right approach on social & other media channels
- Be a role model for staff to encourage and inspire subordinates to deliver all the execution plan with quality.
- Build & grow team through Identifying the strength and improvement area of each member and support them grow following their career aspiration.
- Create the team working environment whereas team member can feel trust, transparent and give them the freedom to grow and to share their thoughts
- Agile mindset and be able to adapt with fast change and confidently steps into the unknown.
- Be able to recognize and balance immediate priorities with future implications.
- Bachelor’s Degree in Marketing or a related field
- Fluent in English and Vietnamese
- Required competencies & proficiency: Customer strategy (Segmentation & Proposition), Customer Acquisition & Marketing Strategies Development (Advance); Digital Marketing (Advance); Stakeholder Management (Advance)
- At least 10 years of experience working in multi-national Customer/ Marketing Dept.
GTE Localize là một công ty đang phát triển nhanh chóng trong ngành bản địa hóa. Tại GTE, dịch thuật không chỉ đơn thuần là công việc của con người trong việc chuyển văn bản từ ngôn ngữ này sang ngôn ngữ khác bằng MS Word. Chúng tôi tăng thêm giá trị cho “bản dịch” và cung cấp cho bạn dịch vụ “bản địa hóa” thực sự; áp dụng công nghệ nhằm nâng cao hiệu quả, chất lượng đồng thời giảm chi phí. Hiện tại, GTE Localize đã trở thành đối tác tin cậy của hàng trăm khách hàng B2B và LSP trên toàn thế giới. Chúng tôi hỗ trợ các thương hiệu hàng đầu thế giới, điều chỉnh sản phẩm của họ phù hợp với thị trường Châu Á và Việt Nam. Rất có thể bạn đã xem bản dịch tiếng Châu Á từ Abbott, Google, GE hoặc Amazon do GTE Localize phân phối. Làm việc với chúng tôi có nghĩa là bắt kịp các xu hướng và công nghệ mới nhất trong ngành. Chúng tôi cung cấp một môi trường năng động và nhịp độ nhanh, nơi mỗi ngày làm việc đầy thử thách nhưng vẫn bổ ích. Năm 2020, chúng tôi mở văn phòng chi nhánh thứ hai tại Jakarta, Indonesia để tăng năng lực sản xuất. Đến năm 2021, GTE bản địa hóa có ba văn phòng tại Singapore, Việt Nam và Indonesia, với 32 nhân viên toàn thời gian và mạng lưới 700 nhà ngôn ngữ học bản địa châu Á. Quy mô của đội vẫn tiếp tục tăng lên. Quy mô đội vẫn không ngừng tăng lên
Review GTE LOCALIZE ., JSC
Công ty tốt
Lợi ích lớn
Công ty tốt để làm việc