Mô tả công việc
- Facilitate client requirements gathering sessions with external and internal stakeholders; documenting those requirements into use cases, activity diagrams and functional specifications;
- Work with the Project Managers and clients on new/existing implementations to ensure timely and effective delivery of requirements documentation in line with agreed upon project hours;
- Lead efforts to evaluate, select, recommend and implement appropriate software & system solutions that support and enable the delivery of eCommerce applications;
- Provide thought leadership in eCommerce best practices, the selection and recommendation of eCommerce applications and their ancillary systems;
- Identify and present process improvements for requirements gathering and documentation of those requirements;
- Update base functionality templates that reflect current version capabilities of Magento, Intershop, and Hybris platforms;
- Possess a thorough understanding of Magento, Intershop and hybris administrative functionality;
- Maintains awareness of new and emerging technologies and the potential application on client engagements;
- Tracks and reports hours and expenses on a weekly basis;
- Performs other duties as required or assigned which are reasonably within the scope of the duties enumerated above.
- Evaluate the Test Cases and Test Plan.
- Manage the QA.
- Prepare the demo to the potential clients.
- Validate the demo to make sure the demo works well.
Yêu cầu công việc
- 2-7 years of experience as a Business Analyst or technical Project Manager in AI-project or ecommerce project
- Answer all client training requests (phone calls, emails and other communiqués) in a timely fashion, but in no event more than 24 hours from the receipt of a communication;
- Experienced in consulting with a track record of client facing engagements. Ability to communicate with people at all levels;
- Be comfortable in fast paced environment and management of multiple initiatives simultaneously;
- Strong analytical skills and demonstrated understanding of how to interpret customer business needs and translate them into requirements;
- Excellent in writing effective client documentation including functional specifications,process flow maps, and use cases;
- Expert in all tools including JIRA, MS Word, PowerPoint, Excel, and Visio;
- Ability to work independently as well as within a goal oriented project team.
Quyền lợi được hưởng
● 100% salary in probation
● Pay insurance and taxes in accordance with the law
● premium Healthcare Insurance
● 13th month salary
● Annual salary & performance review
● Provide laptop and related devices
● Free of parking fee
● Company team building trip, year end party, weekly happy hour, company outing, birthday gift, ...
● Clubs (football...)
● Company activities, contests
● Marriage allowance, having newborn baby allowance, bereavement allowance
● Comfortable and dynamic American working environment
● Participate in European and American projects
● Other benefits
Công ty Cổ phần Chứng khoán SSI (SSI – HOSE) được thành lập vào tháng 12/1999 và là một trong những Công ty hoạt động lâu đời nhất tại thị trường chứng khoán Việt Nam. Với ưu thế vượt trội về nhân lực, mạng lưới, đối tác và tiềm lực tài chính, cho tới nay, SSI đã vững vàng ở vị trí công ty chứng khoán số 1 với giá trị thương hiệu và uy tín hấp dẫn nhất thị trường. Sau 20 năm vận hành theo cơ chế thị trường, Công ty đã phát triển trở thành một định chế tài chính lớn nhất trên thị trường, có tốc độ phát triển nhanh nhất với mức vốn điều lệ tăng hơn 800 lần. Bằng tiềm lực tài chính vững mạnh, hoạt động quản trị doanh nghiệp theo tiêu chuẩn quốc tế, đội ngũ nhân sự hùng hậu và chuyên nghiệp, SSI luôn cung cấp cho khách hàng những sản phẩm, dịch vụ vượt trội và toàn diện, đảm bảo tối đa lợi ích cổ đông. Hiện nay, Công ty có mạng lưới hoạt động rộng rãi tại những thành phố lớn trên cả nước như Hà Nội, Thành phố Hồ Chí Minh, Hải Phòng, Nha Trang, Vũng Tàu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BH Tai Nạn, BH Thất Nghiệp, … theo quy định của Nhà nước
- Được tham gia Chế độ bảo hiểm sức khỏe cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động thể thao: Tennis, Cầu lông, Yoga, Bóng đá…
- Các hoạt động Teambuilding sôi nổi, thường niên: Family Day, Gala Dinner
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, công ty cổ phần chứng khoán SSI thành lập
- Năm 2001, tăng vốn điều lệ và hoạt động với 4 nghiệp vụ chính
- Năm 2002, thành lập chi nhánh tại Hà Nội
- Năm 2004, tăng vốn điều lệ lên 23.000.000.000 VNĐ
- Năm 2005, tăng vốn điều lệ lên 52.000.000.000 VNĐ và hoạt động với 6 nghiệp vụ chính
- Năm 2006, thực hiện thành công đợt phát hành trái phiếu chuyển đổi đầu tiên
- Năm 2007, công ty TNHH một thành viên của SSI được thành lập. Mở thêm hai chi nhánh tại TP HCM và Hải Phòng
- Năm 2008, thành lập chi nhánh tại vũng tàu
- Năm 2009, thành lập chi nhánh tại Nha Trang. Thay đổi hệ thống nhận diện thương hiệu. Là công ty đầu tiên được cấp phép đầu tư ra nước ngoài
- Năm 2010, thành lập chi nhánh tại Mỹ Đình
- Năm 2011, thành lập chi nhánh tại Hoàn Kiếm
- Năm 2015, là công ty đầu tiên hoàn tất thủ tục điều chỉnh giới hạn tỷ lệ sở hữu của nhà Đầu tư nước ngoài lên 100% vốn điều lệ
- Năm 2019, thành lập cơ sở tại Lê Văn Lương Hà Nội
- Năm 2020, vinh dự đón nhận danh hiệu “Anh hùng lao động” thời kỳ đổi mới
Mission
Sứ mệnh gắn kết cơ hội đầu tư với các nguồn lực tài chính luôn định hướng tất cả sản phẩm và dịch vụ của SSI tại thời điểm hiện thời cũng như trong tương lai.
Review Chứng khoán SSI
Phúc lợi thấp, làm nhiều mà không có thưởng, bóc lột sức lao động nhân viên (RW)
Chế độ đãi ngộ công ty ổn, tuy nhiên IT tuyển dụng ồ ạt, rất nhiều thể loại chém gió hoặc không làm gì (RW)
OT không lương ngày đêm với đồng lương chết đói, "trợ cấp" ăn vặt (RW)