Các phòng ban đang tuyển dụng tại THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT

Marketing/ Truyền thông
Buôn bán/ Kinh doanh

Việc làm THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT

Cập nhật 02/03/2025 16:44
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN ĐẦU TƯ PHÁT TRIỂN THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT
2 việc làm 37 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CỔ PHẦN ĐẦU TƯ PHÁT TRIỂN THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT
THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
322 Cách Mạng Tháng Tám, Phú Cường Thủ Dầu Một Bình Dương

Là một tên tuổi mới trên thị trường bất động sản, Công ty cổ phần Đầu tư và Phát triển Thế Giới Đất Việt đang không ngừng nỗ lực để đem đến cho quý khách hàng, quý đối tác những giá trị thiết thực nhất. Bởi sự an tâm và hài lòng của Quý vị chính là thước đo sự thành công của Thế Giới Đất Việt.

Nhờ phát huy sức mạnh, trí tuệ của cả tập thể và luôn thực hiện trọn sứ mệnh “Kết nối đầu tư – Nâng tầm giá trị”, chỉ sau một thời gian ngắn đi vào hoạt động, Công ty cổ phần Đầu tư và Phát triển Thế Giới Đất Việt đã đạt nhiều kết quả đáng ghi nhận với 1 trụ sở tại TP. Biên Hòa (Đồng Nai), 1 chi nhánh tại TP. Thủ Dầu Một (Bình Dương) và đội ngũ nhân sự không ngừng tăng lên cả về quy mô lẫn chất lượng. Đặc biệt, công ty đã bắt tay hợp tác phân phối thành công nhiều dự án lớn với quy mô lên đến hàng ngàn sản phẩm và đang dần khẳng định uy tín trên thị trường cũng như hình ảnh thương hiệu công ty trong tâm trí của khách hàng.

Hiện nay, Công ty cổ Phần Đầu tư và Phát triển Thế Giới Đất Việt đang tập trung xây dựng chiến lược phát triển bền vững, chú trọng đầu tư cả chiều sâu lẫn chiều rộng, nâng cao năng lực cạnh tranh để cung cấp cho thị trường những sản phẩm bất động sản chất lượng với giá cả hợp lý. Bên cạnh đó Thế Giới Đất Việt sẽ xây dựng một môi trường làm việc chuyên nghiệp, thân thiện; đảm bảo mọi quyền lợi của người lao động, khách hàng, các đối tác; hướng đến mục tiêu trở thành nhà tư vấn, phát triển, phân phối bất động sản tại khu vực phía Nam.

Những nghề phổ biến tại THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT

Bạn làm việc tại THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT

THẾ GIỚI ĐẤT VIỆT

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo