The e-commerce (ECM) Manager is responsible for analyzing, reviewing, recommending, and building strategic initiatives that drive business profitability by increasing visitors, improving conversion rates both online and in-store, capturing larger average order sizes, and managing margin performance. This role will ensure seamless integration of online and offline customer experiences, leading to enhanced overall conversions.
1. Define Merchandising Strategy (Omni & Online)
• Develop plans to grow strategic category focus and partnerships.
• Develop e-commerce-led sell-more plans based on analysis and gain support from Merch Head Quarter to get sales back to target.
• Lead daily/weekly/monthly/annual category analysis and define strategies to deliver sales KPIs via online & Telesales.
• Propose & execute the principle of visual merchandising (category order, PLP, PDP messages) for each category on Nguyen Kim online store.
• Work with the data team to deliver a daily pricing tracker of Nguyen Kim vs. core competitors and execute daily pricing adjustment proposal post alignment with BU Head & CEO.
• Negotiate with Merchandising Head Quarter/Top Suppliers to get online exclusive promotion plans.
2. Web Roadmap: Lead Online Customer Experience Including UX/UI, Website Content & SEO
• Review NK customer experience across touchpoints (app, website mobile, website desktop,
tablet) and recommend a product development plan to deliver the best online customer experience, with clear priority calls and measurable KPIs
• Spearhead A/B Testing Plan & Analysis for proposed changes in customer experience.
• Grow NK organic search online again via leading SEO screening, auditing & improvement with agencies and execute SEO principles with the content team.
• Define operation standards for Telesales and Online delivery requirements and work with Logistics/Operation to deliver the KPIs & tracker
3. Propose E-Commerce Innovation/Solutions If Any To Improve the E-Commerce Experience For Both Internal Users.
• Identify and propose innovative solutions to improve the e-commerce experience for both internal users and customers.
• Stay updated with the latest e-commerce trends and technologies to keep NK's e-commerce platform competitive.
4. Ownership & KPI Management
• Act as the owner of the e-commerce business, taking full responsibility for its performance.
• Set, monitor, and achieve KPIs to ensure business growth and profitability.
• Regularly report on KPI progress and make data-driven decisions to meet business objectives.Qualifications
Strong e-commerce know-how in terms of UX/UI, Content/SEO, Online Merchandising. Experience in Electronics e-commerce is a Plus.
Understanding of omnichannel strategies and execution.
Solid experience in retail P&L management.
REQUIRED BACKGROUND
Education: Bachelor's degree in Marketing or Business Management.
Experience: A minimum of 7 years in e-commerce management position, including P&L responsibility. Strong leadership and consensus-building skills among multi-functional departments.
Language: Fluent in English and/or French.
Other skills: Fluent in English and well-versed in Google Analytics.
Attitude: Proactive, own strong entrepreneurial spirit.Thưởng
Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Baoviet Healthcare
Nghỉ phép có lương
15 days
CROWN SPACE - hiện đã trở thành nhà cung cấp hàng đầu sản phẩm thời trang trẻ em cao cấp với các nhãn hiệu đến từ Anh Quốc như Royale Baby, Crown UK, Tanaka và Poney Kiz, Crown Kids, HKHS Shirley...
Hệ thống store đặt trong TTTM như: Vincom Mega Mall Thảo Điền, Lotte Center, Vincom Times City, Takashimaya
Với mục tiêu trở thành công ty bán lẻ thời trang trẻ em cao cấp số 1 Đông Nam Á, CROWN SPACE có kế hoạch phát triển hệ thống bán lẻ trên khắp các tỉnh thành lớn và tại các nước có nhiều tiềm năng phát triển như Malaysia, Thailand, Cambodia,
CHÍNH SÁCH NHÂN SỰ
Để đạt được mục tiêu này, Crown UK coi yếu tố con người là một phần ảnh hưởng rất lớn tới sự thành công của công ty. Ngay từ những ngày đầu thành lập, Crown UK đã được xây dựng để trở thành ngôi nhà thân thiết của tất cả các thành viên. Công ty luôn chú trọng không chỉ cung cấp mức tiền lương hấp dẫn mà còn mang lại những giá trị cốt lõi cho nhân viên:
• Được làm việc trong môi trường năng động, chuyên nghiệp, khuyến khích sự sáng tạo trong công việc.
• Tạo điều kiện cho nhân viên tham gia vào quá trình ra quyết định, khẳng định bản thân (giá trị cao nhất của con người trong tháp nhu cầu của Maslow)
• Có cơ hội làm việc với các nhà thiết kế, các đối tác hàng đầu trong lĩnh vực thời trang trên thế giới.
• Cơ hội thăng tiến nhanh chóng với những cá nhân có năng lực.
• Tăng lương định kỳ và đột xuất theo đóng góp, phúc lợi hấp dẫn.
Crown UK đang tìm những nhân tài làm việc trong lĩnh vực thời trang - những ứng viên nhiệt huyết, ham học hỏi, coi trọng ý thức phát triển nghề nghiệp và có tinh thần kỷ luật cao để cùng nhau thực hiện mục tiêu đưa thời trang trẻ em Việt Nam vươn ra biển lớn.