A. POSITION SUMMARY
Support and advise P&CI Leader, Head of P&CI, Local Management and Functions in control monitoring and process improvement, in which supporting process owners to design, implement and monitor their processes and controls as well as managing Fraud and Risk to ensure efficiency of internal control environment.
B. MAIN RESPONSIBILITES
1. Internal Audit & Control Monitoring
- Skilled in leading strategies to monitor KPIs and performance metrics, particularly in compliance and control monitoring within data and business processes.
- Proficient in audit assignments and risk assessments, with experience from KPMG and other analytical roles.
- Experienced in regulatory compliance and internal controls within financial reporting environments.
2. Process & Control Management and Compliance
- Strong expertise in designing and documenting business processes, aligned with global frameworks and standards (e.g., SAP, Tableau, Power BI).
- Developed robust ETL processes, enabling consistent data quality and compliance.
3. Continuous Process Improvement
- Proven record of implementing Lean/Six Sigma methodologies.
- Delivered CPI projects for operational efficiency, such as optimizing data pipelines and fostering a data-driven culture.
4. Fraud Management
- Experience in projects requiring stringent compliance and preventive actions.
- Familiar with handling sensitive issues, such as monitoring and managing real-time data for brand safety.
5. Other Support
- Actively collaborated with internal and external auditors to ensure regulatory compliance and closure of findings.
- Played a consulting role in advising on operational concerns and aligning with strategic goals.
C. JOB REQUIREMENT:
• University graduating in Auditing and Accounting.
• Auditor's Certificate (CPA) - Ministry of Finance (Certificated Public Accountant), or CIA
• At least 5 year experiences in external and internal auditing & accounting.
• Understanding Business Operation and Risk Based Assessment.
• Have experiences on project of continuous process improvement
• Honest, careful, independent, objective
• Sharply to detect audit finding
• Conversant with spoken and written English.
• Good interpersonal, communication and presentation skills.
• Fluent in using PC software: MS office
Được thành lập bởi các chuyên gia có tay nghề cao và giàu kinh nghiệm vào đầu năm 2009, Sotec hiện đã phát triển một đội ngũ mạnh mẽ gồm gần 100 kỹ sư, kỹ thuật viên có trình độ chuyên môn cao và hoàn thành thành công hàng ngàn dự án với nhiều quy mô khác nhau từ tư vấn và giải pháp kỹ thuật đến cung cấp vật tư và thiết bị cho các nhà máy công nghiệp và các cơ sở năng lượng xanh.
Cam kết vững chắc với phương châm "Công nghệ tiên tiến, Giải pháp tối ưu, Dịch vụ xuất sắc", Sotec đã vững vàng khẳng định uy tín thương hiệu của mình và khẳng định sự hiện diện mạnh mẽ của mình trên thị trường. Chúng tôi tự hào được hợp tác với các công ty hàng đầu thế giới bao gồm JGC, Marubeni, Huyndai, Doosan, Torishima, Lilama, EVN, AES, v.v. và liên tục nhận được đánh giá tích cực từ khách hàng và đối tác.
Các giá trị – chất lượng, an toàn, chính trực, đổi mới và tinh thần đồng đội được coi là cốt lõi cho sự tồn tại và phát triển của chúng tôi. Đó là những gì người Sotec thực sự tin tưởng và là những cam kết cao nhất mà chúng tôi đã đưa ra với khách hàng và đối tác.