Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
- Pull BK Report on DTS daily to aware shipment on day/ week.
- Receive/Request or Push CS to transfer files/BK on time.
- Check SI/VGM Cut-off of carrier/coloader and send to shipper.
- Request and receive SI/VGM from shipper. Create HBL.
- Simple BK: Cross check detail BK/SI and Database on DTS: Freight term/ Shipping schedule.
- Job Creation on DTS.
- HBL Creation on DTS: fill in full information :Shipper/consignee/notify; Input correct data: cont/seal/description/move type…
- MBL Creation on DTS and website carrier directly: Follow SOP's agent and carefully submit SI + VGM to carrier on time. Check HBL and MBL to ensure everything is match.
- Send HBL to customer confirm and advise leadtime to them.
- Follow and check ATD to update on time and send the correct HBL to shipper.
- Print OBL after ATD and get payment from shipper (case by case).
- Follow BK Report/ BL Report to filing AMS/ACI/ISF and EMNF on deadline 48h before ETD.
- Pull out report on CRM system daily to update status of filling (1Y/3Z…) - If getting not yet, check carrier and website to clear this filling.
- Follow up notice's carrier such as delay notice/change MV/ Commodity or any change from shipper to update on time.
- Check ocean freight, local charge, arising charge (if any) with the carrier and arrange payment request with accountant.
- Issue Debit note to shipper, and invoice to overseas agent or relative parties.
- Send Pre-alert, SA (Shipping Advice), P.L, C.I, other documents (if any) to agent follow deadline and Agent’s SOP.
- Solve trouble if it's occurred or anything which customer need our support.
- Keep and buid relationship carrier/customer/supplier, and co-ordinate with other departments that help to run our business successfully.
- Report to manager directly ( Daily/weekly/ monthly) and do task which're consigned by manager.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor degree in Business Administration; Foreign Trade; Transportation.
- At least 2 year experienced working for/with logistics forwarder.
- Being careful, responsible, dynamic, enthusiasm & hard working.
- Good at communication Skills (Negotiation & Convincible Skills)
- Good command of English (both verbal & written)
- Probation: 2 month
- Working time ( 5 days/week): Monday to Friday: From 08h00 to 17h30
- Benefits: 13th month salary, discretionary bonus; Annual travelling; Annual intensive health check; Attendance allowance; Phone card allowance.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Phụ cấp khác: Phone card allowance, Attendance allowance
- Thời gian thử việc: 2 tháng
- Cơ hội huấn luyện: Internal training & External training
- Độ tuổi: 23 - 40
- Thời gian làm việc: Từ 8h00 đến 17h30 từ thứ Hai đến thứ Sáu
- Đồng nghiệp: Vui vẻ, hòa đồng, năng động
- Phúc lợi: 13th month salary, discretionary bonus
- Ngày nghỉ: Saturday & Sunday
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Relia Việt Nam là công ty có vốn đầu tư của Nhật Bản thuộc tập đoàn Relia group tại Tokyo, chuyên cung cấp các dịch vụ chăm sóc khách hàng và các dịch vụ trọn gói khác cho khách hàng. Với đội ngũ lãnh đạo tâm huyết, nhân viên chuyên nghiệp và các chuyên gia có nhiều kinh nghiệm đến từ Nhật Bản. Relia Việt Nam đang phấn đấu trở thành công ty hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp các dịch vụ thuê ngoài - BPO tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2009
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành
Review RELIA Việt Nam
Mới đổi tên công ty, là công ty bên thứ 3, ai cũng được nhận, lương rất thấp (RV)
Quy trình đào tạo chuẩn, học hỏi được nhiều công việc, mọi người hỗ trợ lẫn nhau trong công việc (RV)