Objective of role:
The Operation Ecommerce Executive will be responsible for building and ensuring implementation the operation process of Ecommerce.
Detailed responsibilities/accountabilities
Ecommerce operation
▪ Develop and improve Ecommerce operations flow and processes based on historical data, current policies as well as plan to bring service excellence to consumers.
▪ Coordinate Purchase Order creation, respective shipping process, and goods receiving.
▪ Manage inventory on site and physical stock by implementing stock-in and stock-out processes.
▪ Manage returns and exchanges.
▪ Co-lead and manage to perform functions in e-commerce operation team.
▪ Coordinate with Supply chain department to ensure the Ecommerce logistics related.
▪ Coordinate with cross-functional teams on execution of brand, marketing and e-commerce activities.
Website operation
▪ Monitor and maintain smooth functionality of website.
▪ Involved in campaign management, including execute the plan of product promotion, product launches, product listing, campaign follow up on website.
▪ Liaise with marketing team on artwork requirements and monitor deadlines for completion.
▪ Organize and lead the thorough testing of any new function on website, processes or training material to ensure the solution is fit for purpose, and defects or issues can be resolved before roll
out.Yêu Cầu Công Việc
▪ Bachelor's degree required 1-3 years of experience in managing E-commerce platforms or relevant
experience.
▪ Effective interpersonal and communications skills (verbal and written)
▪ Strong planning and analytical skills.
▪ Proficient in Microsoft office & English communication
▪ Ability to work in a fast-paced setting under tight deadlines.
▪ Experience with Haravan is preferrable.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Lixibox thành lập năm 2015, là một trong những trang thương mại điện tử đứng đầu ngành bán lẻ mỹ phẩm tại thị trường Việt Nam với sứ mệnh định hướng cho phái đẹp một phong cách mua sắm mỹ phẩm thông thái và tiên tiến hơn
Hiện Lixibox sở hữu fanpage hơn 420 nghìn người theo dõi, cùng với tệp 1 triệu khách hàng, trang tạp chí riêng - Lixi Magazine với hàng nghìn lượt truy cập mỗi ngày và hơn 40,000 reviews trên các trang thương mại điện tử. Đặc biệt, máy rửa mặt Halio với hơn 20,000 reviews và luôn nằm top máy rửa mặt bán chạy trên Tiki & liên tục cháy hàng. Lixibox rất chú trọng việc phát triển đào tạo nguồn nhân lực, tạo môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động cho nhân viên. Khi gia nhập cùng LIXIBOX bạn sẽ có các cơ hội nhận được:
✔ Hỗ trợ cơm trưa văn phòng, snack, trà và cà phê luôn được setup ở pantry.
✔ Chính sách Mua hàng nội bộ giá ưu đãi từ 20% đến 50% (Thương hiệu độc quyền) dành cho toàn bộ nhân viên Công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
Lixibox là nền tảng mua sắm mỹ phẩm thông minh, làm đẹp hàng đầu Việt Nam được các Beauty Bloggers lựa chọn để đồng hành. Chúng tôi xây dựng một nơi mua sắm đáng tin cậy cho khách hàng với các sản phẩm chính hãng, đa dạng và khác biệt.