The Senior Engineer, IT Operation is responsible for daily operating IT infrastructure/applications/services, ensuring all services meet SLAs committed to business; deploying and integrating infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
Key Accountabilities (1)
Main Work
- Perform operational tasks: Monitor, run, and report the daily operation, troubleshoot problems and escalate to L3 in case the actions required are out of domain of L1, L2.
- Understand the monitoring indicators of IT infrastructure/applications/services and hands-on to resolve any abnormalities.
- Coordinate with other functions in the IT infrastructure services to run the operation of the systems, as a basis for the efficient and stable operation of services.
- Execute operation activities following guildlines, procedure, process, and framework.
- Standardize, build, and perform overall IT operation solutions for IT infrastructure, applications and services.
- Coordinate with relevant units to timely recover services/systems, investigate the root cause, propose resolution, and implement the solution.
- Communicate IT incidents internally.
- Responsible for finalizing and communicating the Incident Report.
- Provide L1, L2 support for IT infrastructure services within the defined SLAs, and continuously try to reduce the number of support request.
- Continuously find any opportunity to apply automation on IT operation, minimizing human mistakes to the fullest.
- Apply changes on Production environment, including On Prem and Cloud.
- Deploy and integrate infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
- Report periodically to the Operation Director.
Risk Management And Compliance
- Identify risks and coordinate with relevant units to propose methods to measure and minimize risks in operations.
- Ensure that team members fulfill their commitments on service quality and comply with the Bank's regulations and policies.
Maintain a Stable Operation System
- Daily check on operation outcome and resolve any abnormalities.
- Oversee the maintenance tasks for IT systems (archive, back-up, restore, etc.).
- Proactively propose solutions (scale out, scale up, etc.) to serve the business plan and the system growth.
- Proactively provide statistics on infrastructure resource, transactions, users growth, etc.
- Take over the systems from the Bank's strategic projects to put into operation as defined framework.
- Execute DRP following the defined plan.
- Run end-of-day of operation system (T24, Card, Kondor, DWH, etc. if any).
Operation Director
Key Relationships - Direct Reports
Officers and employees
Key Relationships - Internal Stakeholders
Departments in IT and business
Key Relationships - External Stakeholders
Service Provider Partner
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Graduated from university majoring in IT or electronics and telecommunications.
- Have worked in the IT field for at least 5 years.
- At least 5 years of experience in IT Infrastructure/Application/Service operation và monitoring or in large organizations, especially banks.
- English, according to TCB's regulations in each period.
- International Certificate of System.
The Coi mang sứ mệnh quảng bá những giá trị tiềm năng của tài nguyên rừng, tài nguyên biển và không khí trong lành của các địa phương tại Việt Nam đến thế giới thông qua đầu tư các dự án môi trường.
Các dự án tại The Coi được định hướng phát triển là không gian văn hóa, du lịch nghỉ dưỡng Môi trường với nhiều chủ đề dành cho tất cả mọi người, mang lại hạnh phúc, an nhiên và thấu hiểu bản thân, hòa hợp với thiên nhiên và bảo tồn môi trường.
Phát triển bền vững và bảo vệ thiên nhiên là mục tiêu mà THE COI hướng đến. Dù là người đam mê môi trường hay chỉ dừng lại ở mức độ nâng cao hiểu biết, hay những doanh nghiệp có mong muốn hợp tác, đầu tư, … THE COI luôn cần những con người, tập thể cùng chung niềm đam mê, chí hướng để phát triển cộng đồng THE COI vững mạnh. Hãy liên hệ với chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
Sứ mệnh của THE COI là hình thành Hệ Sinh Thái hoạt động và kinh doanh bền vững dựa trên nền tảng Kinh tế chia sẻ, trong đó Thiên nhiên là một cổ đông.