>
YOUR ROLE & RESPONSIBILITIES
Position Overview:
In line with the Global Nutrition Strategy, the role will play a crucial part in driving the growth and success of the Food Solutions (Blended Solutions) business by identifying new market opportunities, implementing successful sales strategies to increase profitability and market share in Southeast Asia Region (SEA).
Key Responsibility/ Accountability:
- Develop the Blended Solutions Business in SEA region & ensure Gross Profit targets are achieved.
- Identify the new opportunities and support the sub-regional sales team to grow the Blended Solution business in SEA and build pipeline.
- Lead the execution and development of Blended solution strategies in SEA region.
- Work closely with Internal (Customer Service, Application, Manufacturing, Purchasing, Project Manager & Sales team) &
- External (Customers) to support the timely progress of new/ existing projects.
- Work with Manufacturing Sites to support the SEA business priorities and ensure the sourcing to sales process is running smoothly for new projects.
- Take part in Sales and Operations planning and ensure the new export and local projects for SEA region are planned and execute as per timelines.
- Proactively Work with Procurement to identify risk & opportunities to improve the blends profitability.
- Provide the comprehensive analysis of market and competitor activities to internal stakeholders as required.
- Work cohesively with internal/ external stakeholders to ensure customer centric culture is achieved and maintained.
- Must have a “best practice” continuous improvement and customer centric mindset.
- Strong commercial and business acumen with demonstrated strategic agility.
- Highly developed interpersonal skills – active listener and outstanding communicator.
- A strong work ethic, flexible in approach and supportive of others.
- Results orientated with a solutions-based sales approach.
- Agile, highly collaborative with an early adopter mindset.
- Ability to manage complexity and change in a dynamic environment.
- Analytical skills and high attention to detail.
- Strong persuasion and presentation skills.
- Highly motivated with a demonstrated ability to work under pressure managing and prioritising to meet tight deadlines.
- Demonstrated negotiation and influencing skills and ability to work well as part of cross functional/ cultural teams.
- Excellent IT Skills and practical knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint).
Qualification/ Experience:
- Bachelor’s or master’s degree in food technology/ Science or related area
- Minimum 10+ years’ experience in a Food/Ingredients/Value Added Solutions and/or related industries with a significant portion of time spent in business developed in SEA region.
- Minimum 5+ years’ experience of leading a business development activity for Food/Ingredients/Value Added Solutions industry in SEA region.
- Evidenced ability to lead change, improve engagement and deliver results.
- Working knowledge and experience of SAP, MRP and CRM systems.
>
INTERESTED?
We look forward receiving your application.
VietnamWorks là trang tuyển dụng trực tuyến lớn nhất Việt Nam, thuộc Navigos Group Việt Nam. Trong suốt gần 19 năm hoạt động, mỗi năm VietnamWorks có gần 5 triệu hồ sơ ứng tuyển cho hơn 126,000 vị trí được nhà tuyển dụng gửi đến VietnamWorks. Nguồn dữ liệu chất lượng về ứng viên có kinh nghiệm và nhà tuyển dụng đáng tin cậy của VietnamWorks là một tài sản giá trị trong thị trường tuyển dụng cạnh tranh ở Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT..theo quy định của pháp luật.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Teambuilding...
- Các ngày lễ trong năm....
Lịch sử thành lập
-
Vietnamworks được bắt đầu 12 năm trước bởi Jonas Levey (năm 2002). Ngay trước khi đến với Việt Nam, Jonah đã có một công ty về nhân sự thành công của riêng mình tại New York. Nhưng mọi chuyện chỉ bắt đầu sau ngày 9/11 khi Levey vừa chia tay với bạn gái. Ông tới Việt Nam để nghỉ ngơi, tĩnh dưỡng và ngay lập tức bị cuốn hút bởi những cơ hội rộng mở và nền văn hóa ở đất nước mới lạ này. Việt Nam là nước đang phát triển và chứa đựng cơ hội phát triển rộng mở. Levey đã nhận ra một vấn đề rõ ràng tại Việt Nam: nhân tài thì khan hiếm và số lượng doanh nghiệp mới ra đời vẫn tăng trưởng rất đều đặn. Điều này chỉ ra rằng Việt Nam đang thiếu một cầu nối giữa nhân lực và doanh nghiệp. 6 tháng sau, Levey cho ra mắt trang web Vietnamworks. Với những kinh nghiệm trong lĩnh vực nhân lực và tuyển dụng đã có được ở Mỹ, Levey hi vọng sẽ mang đến Việt Nam một làn gió mới.
Mission
Từ những ngày đầu, Vietnamworks chỉ là một trong 11 sản phẩm mà cả đội ngũ đang thực hiện. Và Harvey đã quyết định cắt giảm những 9 trong số 11 sản phẩm nhóm đang thực hiện. Hầu hết trong số đó đã bị đóng cửa, và chỉ có một số sản phẩm được giữ lại và chia nhỏ ra, ví dự như một sản phẩm HR được bán cho HR2B, dịch vụ quản lý bảng lương, dịch vụ quản lý nhân sự, và Anphabe – LinkedIn phiên bản Việt dành cho chuyên gia. Harvey cho rằng chính sự tập trung này đã đưa Vietnamwork đến với thành công.
Review VietnamWork
Môi trường tốt
Nơi làm việc tốt
Môi trường tuyệt vời