1. New product sourcing & development:
- Conduct market research & analysis to identify customer needs and product opportunities. Keep updating market trends via market observation, market visits.
- Identify category growth's opportunities. Work with category head to establish plans and goals for each product sourcing/ development project. This includes setting objectives, product KPIs & timeline.
- Source products & suppliers to deliver project's objectives. Ensure competitive edge in terms of selling price, commercial margin, product modernity and quality.
2. Sale strategy & category management:
- Implement and evaluate the effectiveness of product display to optimize store layout.
- Develop sales strategies to manage retail prices, run campaigns, other sales & marketing programs and optimize investments suppliers.
- Responsible for sales and gross profit according to set KPI and inventory turnover management.
- Manage current and potential customer database, analyze customer's needs and behaviors to improve customers experience.
- Keep track of product & category performance
- Develop plan to improve category growth
3. Suppliers management:
- Identify, establish and grow strategic partnerships
- Negotiate trade terms/contracts annually/ investment with suppliers
- Proactive to develop supplier network (local & international)
4. Cross-function collaboration
- Work closely with stores, planning team, QA & compliance team, Social content & Visual team to deliver business's objective
***About Concung.com
Working time: 8:30 - 17:30 Monday - Friday
Working place: 14th Floor, Phu My Hung Tower, Tan Phu Ward, Dist. 7, HCMC
Working time: 8:30 - 17:30 Monday - Friday
Working place: 14th Floor, Phu My Hung Tower, Tan Phu Ward, Dist. 7, HCMCYêu Cầu Công Việc
- University graduate & above. GPA greater than 7.5 is a plus
- 6 months of proven business development/ merchandising/ product development/ marketing experience is a plus
- Good with numbers, strong communication, enthusiastic, honest, hardworking
- Strong negotiation & communication skills in both English & Vietnamese
- Strong business development, planning skills & analytical ability
- Ability to adapt quickly & work under a fast-space environment
- The passion of the merchandise career and passion of sale
***Benefit
Annual bonus: 2 - 3 months under minimum KPI requirement
Participate in the Employee Stock Option Program
Work in a dynamic, open, creative environment
Regular training, company team building, birthday bonusChế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Nghỉ phép năm
Công ty Cổ phần Yaki Việt Nam là đơn vị phân phối chính thức các sản phẩm sơn Sigma nhập khẩu uy tín và chất lượng cao của tập đoàn PPG – thương hiệu đứng đầu thế giới về sơn phủ, bao gồm sơn bảo vệ, sơn tàu biển, sơn oto và sơn sửa chữa oto. Trong suốt 05 năm hoạt động kinh doanh, YAKI Việt Nam đã trở thành một thương hiệu tin cậy với hàng ngàn khách hàng trên toàn quốc . Hiện nay, YAKI Việt Nam đang tiếp tục giai đoạn mở rộng quy mô kinh doanh và hướng tới tầm nhìn trở thành Tập đoàn phân phối các sản phẩm sơn Sigma tại Việt Nam. Triết lý vận hành của YAKI : Theo cơ chế khoán toàn diện - có nghĩa là Nhân sự được giao chức sẽ được giao quyền, giao mục tiêu, giao hạn mức chi phí để nhân sự chủ động ra quyết định trong vận hành. Chúng tôi muốn xây dựng một hệ thống Nhân sự trong bộ phận kinh doanh đầy khát vọng, có năng lực và chủ động trong công việc.