1. Sales & Profit
Forecast profits and sales, and optimising the sales volume and profitability of designated product areas.
Plan budgets and present sales plan to achieve company budget.
Plan stock levels/control TOD.
2.Drive 4Ps
Competitor survey to setting competive retail price. Follow company price range for each category.
Develop and maintain assortment plan: key items, translating the assortment strategy into plans that project the inventory required.
Develop and execute the historical analysis and forecast inputs to ensure item plans and financial plans are aligned.
Building POG to adapt customer's behavior/ highlight differentiation point/ most effective for sale.
Monitor slow moving items and taking action to reduce prices or set promotions as necessary.
3.Supplier management
Involved in planning, sourcing and recommending suitable merchandise from local and overseas suppliers.
Ensure suppliers have the capability and capacity to provide product in line with agreed timescales and quality standards.
Build and maintain excellent relationship and network with suppliers.
Coordinate with Supplier Management Department to:
· Review of purchase contracts for products.
· Critically analyze performance reports of suppliers, in term of technical capabilities, conformance to quality and delivery, and price competitiveness.
· Perform supplier audits when necessary to ensure conformance to company policies and directives.
4.Build relation with others teams
Work with Marketing team to building promotion on catelogue.
Work with ommi channel team to promote product on online channel.
Work with Supplier Management team to ensure product listing ontime.
Work with Operation team to ensure product display correct location/ correct POG/ ensure stock on selling floor.
Maintain effective internal communications channel particularly with other Merchandise team, operations, sales & marketing, logistic and other functions within the organization.
Support PB team to develop PB product..
5.Develop category
'Re-assess article performance on a regular basis to identify and deal with any old stock.
Proactively evaluate and act on results of promotional activity to implement any key learning's.
Develop a range assortment that delivers Competitive Advantage in the Vietnamese Market.
Full responsibility in the development and implementation of Private Brand Strategy within the Category.Yêu Cầu Công Việc
Bachelor degree in economic, business administration or equivalent qualifications;
At least 2-year experience in merchandising
Experience in Quality assurance & Quality control;
Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral);
Computer literacy: word, excel, power point;
Acknowledge of the relevant laws and regulation;
Good communication, coordinating with other persons, departments to complete a job;
Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Công ty CP WinSun Việt Nam trân trọng gửi lời cảm ơn tới Quý Đối tác và Đại lý đã, đang và sẽ tiếp tục đồng hành cùng chúng tôi. Là công ty chuyên sản xuất và cung cấp sản phẩm như: Rèm cầu vồng Padora, rèm văn phòng Winsun, bạt che nắng mưa Winsun, tranh dán tường, rèm PVC ngăn lạnh tại Việt Nam, chúng tôi mong muốn đem lại cho khách hàng các sản phẩm rèm cửa chất lượng tốt nhất theo đúng phương châm: “Chất lượng tạo nên thương hiệu”
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH, BHYT, BHTN theo qui định.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các sự kiện, hoạt động của công ty
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 02/05/2019
Mission
Với tầm nhìn vươn xa, chúng tôi hiểu rằng “Niềm tin của khách hàng là tất cả”. Bởi vậy chúng tôi luôn nỗ lực để xây dựng một WINSUN VIỆT NAM uy tín, xứng đáng với niềm tin của khách hàng.
Chúng tôi cam kết luôn cung cấp các sản phẩm chất lượng tốt nhất, giá thành cạnh tranh. Sự an tâm của quý khách khi sử dụng những sản phẩm tốt chính là thước đo giá trị nhất cho sự thành công của chúng tôi.