Mô tả công việc
Accounting and tax duties:
● Collect, summarize, and verify debit notes, invoices, and other relevant documents to ensure timely and accurate payment processing.
● Prepare bank remittances via i-banking and follow up for approvals and results.
● Manage payroll, timesheets, and respond to inquiries from employees or supervisors (if any).
● Record the daily accounting entries to accounting software (FAST)
● Prepare monthly tax declarations (VAT, CIT, FCT, PIT).
● Handle dependent registration on the tax platform.
● Support for annual audit, VAT refund and transfer pricing documents preparation.
● Perform other assigned tasks required.
Admin:
● Handle the purchase process for PCs, devices, stationery (search quotation, suitable device, print label, hand over process for employee) and manage assets.
● Perform accounting tasks for the labor union.
● Arrange business trips (flight and hotel booking, visa, business trip decision, reimbursement)
● Perform other assigned tasks required.
Yêu cầu công việc
● Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field.
● Have Chief Accountant Certificate
● Minimum of 3-4 years of experience in accounting and administrative roles.
● Proficient in accounting software.
● Strong knowledge of tax regulations and compliance requirements.
● Advanced proficiency in MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
● Good organizational and time-management skills.
● Detail-oriented and able to work independently.
● Understanding of local governmental policies, regulations, and labor laws
● Proficiency in English communication (both verbal and written) or Japanese (N2)
■SALARY: Upto 35M Gross
■WORKING TIME: Mon - Fri: 9h00-18h00; fulltime trên office, sau ổn thì WFH 1 ngày/tuần
Quyền lợi được hưởng
- Annual performance review: twice/ year
- Performance Bonus for all staff
- Patents and Inventions bonus
- Bao Viet Premium Healthcare Insurance Package even during probation period
- Annual Health Check-up for all staff
- Good career advancement opportunities
- Opportunity to acquire technical knowledge and experience in the latest technologies
- 12 days annual leaves, + New Year holiday according to the Japanese calendar
- Company trip, Year-End Party
- Insurance in full gross salary
- Gift for Tet/ Autumn Festival
- Free coffee
Công ty Shell Việt Nam TNHH là công ty 100% vốn nước ngoài được thành lập và hoạt động theo Giấy chứng nhận Đầu tư số 472043000370 do Ban quản lý các Khu công nghiệp Đồng Nai cấp, và Giấy chứng nhận Đăng ký doanh nghiệp số 3600524089 do Sở Kế hoạch & Đầu tư Tỉnh Đồng Nai cấp. Trụ sở công ty đóng tại Khu Công Nghiệp Gò Dầu, xã Phước Thái, huyện Long Thành, tỉnh Đồng Nai, Việt Nam. Văn phòng giao dịch chính của Shell tại Việt Nam có địa chỉ tại 39 Lê Duẩn, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh. Ngoài ra, Shell có văn phòng đặt tại Hà Nội.
Tại Việt Nam, Shell sản xuất, kinh doanh và tiếp thị các sản phẩm dầu nhớt cao cấp cho ô tô, xe máy cá nhân đến các phương tiện vận chuyển chuyên dụng như xe trọng tải nặng, tàu biển; cho các loại động cơ và máy công nghiệp, dưới các nhãn hiệu danh tiếng như Shell Advance, Shell Helix, Shell Rimula, Shell Tellus, Shell Alexia, vv.
Ngoài các dòng sản phẩm, chúng tôi còn cung cấp dịch vụ liên quan đến dầu nhớt bôi trơn, gồm có: Shell LubeMatch – công cụ giới thiệu sản phẩm trực tuyến hàng đầu trên thị trường, Shell LubeAdvisor – giúp khách hàng lựa chọn đúng sản phẩm bôi trơn qua sự hướng dẫn của các nhân viên kỹ thuật đã được đào tạo bài bản cũng như các công cụ trực tuyến và Shell LubeAnalyst – hệ thống thông báo sớm giúp cho khách hàng có thể theo dõi tình trạng của thiết bị và dầu nhớt bôi trơn, làm giảm chi phí bảo trì và tránh các tổn thất thương mại bắt nguồn từ lỗi thiết bị. Công nghệ đẳng cấp thế giới của Shell hoạt động dựa trên tiêu chí mang đến giá trị thực cho khách hàng.
Review SHELL VIETNAM
Công ty lớn và uy tín tốt. Lương cao (GL)
Lãnh đạo kém cỏi không hiểu cách thức kinh doanh (GL)
Shell là một nơi tuyệt vời để làm việc (GL)