- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
Beetech là công ty cung cấp các giải pháp công nghệ hàng đầu tại Việt Nam (đặc biệt là RFID, IoT, Ai). Chúng tôi chuyên cung cấp các thiết bị và giải pháp công nghệ, đặc biệt các giải pháp tích hợp ứng dụng RFID, Barcode, Iot, Ai,.. chuyên sâu cho hầu hết các lĩnh vực: sản xuất, logictis, nông nghiệp, y tế, giáo dục.
Rất hân hạnh đượp hợp tác và chăm sóc quý khác hàng trong thời gian tới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ khác theo luật lao động Việt Nam
- Bảo hiểm cho nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip 1 năm 1 lần
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 24/05/2017
Mission
Tầm nhìn: Cung cấp tiện ích phục vụ cho đời sống bằng giải pháp công nghệ. Mang lại cuộc sống tiện nghi hơn, dễ dàng hơn và kết nối con người lại gần nhau hơn.
Sứ mệnh: Đưa ra các giải pháp cho Dinah nghiệp, Cá nhân, Tổ chức và cuối cùng là người dùng cuối về thanh toán, chi tiêu tín dụng, hoạt động thương mại điện tử, hoạt động quản lý Doanh nghiệp hoặc Tổ chức. Tạo cho khách hàng sự hài lòng và tin tưởng dựa trên việc tối ưu hóa chi phí, tiết kiệm thời gian, cải tiến chất lượng dịch vụ, từ đó tiếp nối hợp tác và thành công.
Giá trị cốt lõi: Đoàn kết: Chính là nét văn hóa tiêu biểu của Beetech, cùng xây dựng mục tiêu chung tạo ra các sản phẩm phù hợp với xu hướng thời đại để kết nối con người đến gần nhau hơn Nhiệt tâm: Là nhiệt huyết trong mọi công việc, tận tâm trong phục vụ khách hàng để đáp ứng được những yêu cầu công nghệ cao. Chuyên nghiệp: Mọi dự án được hoàn thành với trách nhiệm cao nhất bởi đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp. Cam kết tạo ra các sản phẩm có chất lượng tối ưu, độ chính xác cao và chi phí hợp lý nhất.
Review Beetech
BHXH cũng ko đóng đủ, mình làm đc 1 năm, nhưng sau khi check lại thì cty chỉ đóng cho mình 1 tháng
Thử việc thì nghỉ báo trươsc 1 tháng, còn chính thức báo 2 tháng, nghỉ ngang không trả lương
Anh em sinh hoạt quy củ, nề nếp ý thức tốt(RV)