- For well established FMCG company in Vietnam
- Opportunity to lead a dynamic and collaborative team, that is continuing to grow
Our client is an FMCG company committed to delivering long-term growth and adhering to high standards of corporate responsibility.
Job Description
- Architect user experience and manage the workflow of TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook, with a focus on driving growth;
- Have the experience to work and manage MCN (stands for Multi-Channel Network), acts as an intermediary between content creators and brands or advertisers, to follow up and drive the growth of KPIs with other functions;
- Work with KOLs/ KOCs/ Creators to build and develop the Key Plans, evaluate the plan/ strategy to adjust as directions of BODs;
- Lead the teams including planning, livestream, talent hubs,… to work and ensure the operation and KPIs as assigned;
- Recommend and execute compelling promotions, sales campaigns, and offerings to drive customer acquisition and engagement;
- Identify business needs, develop project requirements and other documentation as required; focus on TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook bases;
- Lead development of internal processes for content management, product development and continuous improvement;
- Serve as a thought leader, identifying new revenue opportunities through research, business unit feedback, and sales performance analysis;
- Research industry trends, seeking opportunities to bridge gaps in business objectives, pushing the business forward to exceed financial targets;
- Demonstrated strong business judgment and decision-making skills; ability to identify, prioritize, and articulate highest impact initiatives;
- Generate and implement new sales and marketing initiatives to increase eCommerce sales and profitability;
- Manage the user experience of the website including site navigation, content development, checkout funnel, and promotional campaigns;
- Identify new areas of eCommerce opportunity beyond current organizational thinking, for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook;
- Build and direct a cohesive team of internal and external personnel to effectively develop eCommerce solutions, for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook;
- Proven leadership of large eCommerce projects across all functions;
- Extensive knowledge of e-commerce technology and sophisticated analytics;
- Partner with key cross-functional teams to ensure all relevant organizational goals and implications are factored into eCommerce projects;
- Plan, manage, and optimize ad spend across TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook, with a focus on driving growth;
- Set KPIs, develop growth strategies, and align campaigns with commercial objectives to drive sales and optimize ROI;
- Lead TikTok ad campaigns, including livestream ads, shopping videos, and video content, ensuring leadership in the category;
- Run other kinds of Ads & Media for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook as key strategies of Ecommerce which can drive the performance of channels as KPIs assigned, with creativeness and focused plan across functions;
- Analyze and report on campaign performance; provide data-driven recommendations for optimizing ad spend and improving conversion rates;
- Collaborate with the marketing team to ensure ad strategies are integrated with broader marketing goals;
- Stay updated on e-commerce trends and social commerce best practices to keep campaigns fresh and competitive;
- Stay and develop the CRM programs for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook as strategy;
- Other tasks assigned by CEO and Deputy CEO to drive the key strategy across all functions.
- 3-5 years of experience (min) in digital media and ad campaign management, particularly in the FMCG or F&B sectors;
- Proven expertise in TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook ads, with a focus on performance marketing;
- Strong analytical skills for tracking performance metrics such as CTR, ROAS, and conversion rates;
- Experience working in a fast-paced environment and collaborating with multiple teams;
- Excellent communication and teamwork skills, with the ability to take initiative in strategic decision-making.
- Competitive package
Quote job ref: JN-102024-6573403
Kể từ khi chúng tôi bắt đầu hoạt động với hai người ở London vào năm 1976, Michael Page đã phát triển và mở rộng trên toàn cầu. Giờ đây, sau hơn 40 năm hoạt động trên thị trường tuyển dụng, chúng tôi đã đảm bảo vị trí dẫn đầu trong lĩnh vực tuyển dụng và tuyển dụng quốc tế. Chúng tôi hiện có 140 văn phòng tạo thành một mạng lưới trải rộng trên 36 quốc gia trên thế giới, với nhiều cơ hội phát triển mạnh mẽ trong khu vực Châu Á Thái Bình Dương.
Chúng tôi mở văn phòng đầu tiên tại Châu Á vào năm 1994 và đã phát triển sự hiện diện của mình tại nhiều trung tâm kinh doanh chính trong khu vực kể từ đó. Đội ngũ của chúng tôi ở Châu Á có kết nối toàn cầu, kiến thức khu vực và kinh nghiệm thị trường địa phương; định vị một cách lý tưởng để chúng tôi hợp tác với các công ty blue-chip đa quốc gia cũng như các công ty địa phương cũng như với các chuyên gia toàn cầu ngày nay.
Theo thời gian, sứ mệnh sáng lập của chúng tôi vẫn không thay đổi: tập hợp các công ty tốt nhất thế giới và các chuyên gia sáng giá nhất, giúp mỗi bên phát huy được tiềm năng và khả năng tối đa của mình. Chúng tôi cung cấp một cách tiếp cận tư vấn độc đáo cho hoạt động tuyển dụng, điều chỉnh mọi giải pháp phù hợp với yêu cầu cụ thể và cung cấp hỗ trợ lâu dài.
Thông qua kinh nghiệm, sự phát triển và các tiêu chuẩn cao nhất quán, chúng tôi đã trở thành một trong những thương hiệu tuyển dụng được công nhận và tôn trọng nhất trên thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- 2018: Công ty được thành lập
Mission
Sứ mệnh sáng lập của chúng tôi vẫn không thay đổi: tập hợp các công ty tốt nhất thế giới và các chuyên gia sáng giá nhất, giúp mỗi bên phát huy được tiềm năng và khả năng tối đa của mình.