Việc làm LOGIVAN

Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Công Nghệ Logivan Việt Nam
Chuyên Viên Kế Toán Công Nợ (2+ Năm
LOGIVAN
4.4
34 đánh giá 4 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 22/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 24/07/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Vincom Center Dong Khoi, 72 Le Thanh Ton,Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Buymed is Vietnam’s and Southeast Asia’s top healthtech company. We improve healthcare quality and access for practitioners, patients, and all other stakeholders (pharmaceutical producers, distributors, logistics providers, and pharmacists) in between by using transformational technology.

Job Description:

  • Generate and distribute accurate and timely invoices to customers based on sales orders, contracts.
  • Receive and record customer payments, ensuring accuracy and proper allocation to customer accounts.
  • Monitor and follow up on outstanding customer balances, proactively contacting customers to resolve any payment discrepancies or overdue invoices.
  • Ensure the smooth operation of the e-invoice system.
  • Verify and issue invoices for goods returns.
  • Book receivable, revenue, discount, rebate, and other related transactions to the Accounting system.
  • Verify cash on delivery in the bank and reconcile the list of hub sessions from the previous day on the Internal system.
  • Review details of overdue delivery orders. Initiate collections on past-due accounts and negotiate collection arrangements.
  • Identify delivery errors and create credit notes on the system to process refunds for customers.
  • Calculate and reconcile fulfillment and logistics fees.
  • Calculate rebates and reconcile rebate amounts with sellers and buyers.
  • Follow up and collect various types of rebates, such as cash at bank, POSM, offset, etc.
  • Coordinate with the Customer Service and Sales teams to address client comments and questions.
  • Reconcile the accounts receivable ledger to ensure accurate recording and posting of all payments.
  • Investigate and resolve billing discrepancies for clients.
  • Regularly review and analyze accounts receivable aging reports to identify delinquent accounts and take appropriate actions for collections.
  • Assist in month-end closing activities related to accounts receivable, including account reconciliations and providing necessary reports.
  • Identify opportunities to streamline and improve accounts receivable processes, including automation and efficiency enhancements.

Yêu cầu công việc

  • 2-3 years of experience in accounting.
  • Previous experience in accounts receivable or related financial role preferred.
  • Ability to fulfill a 6-month temporary contract
  • Ability to handle work pressure.
  • Ability to use English in work (writing and communication) is an advantage.
  • Ability to quickly and effectively problem solve.
  • Effective communication and interpersonal skills to collaborate with customers and internal stakeholders.
  • Ability to work independently and meet deadlines in a fast-paced environment.

Quyền lợi được hưởng

  • Performance & salary review yearly
  • Paid social insurance based on full salary
  • PVI Insurance
  • Medical Checkup
  • 15 days of annual leave
  • Parking allowance
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Ô 10, Tầng 3, D2 Giảng Võ, Q. Ba Đình,Hà Nội

LOGIVAN là một công ty start-up được tài trợ 7,9 triệu đô trong lĩnh vực vận tải. Ứng dụng công nghệ của chúng tôi thay đổi cách mọi người đặt xe tải, giúp nền kinh tế Việt Nam phát triển và quan trọng nhất là cải thiện cuộc sống của 40.000 tài xế xe tải trong hệ thống.
LOGIVAN muốn cho bạn cơ hội trở thành một phần của team năng động và dùng khả năng của bạn để góp phần xây dựng một phần tương lai của Việt Nam.

Những nghề phổ biến tại LOGIVAN

Bạn làm việc tại LOGIVAN? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo LOGIVAN

LOGIVAN

Click để đánh giá