Plan & Management
· Work with brand (Kubo, Come Home and others coming brands) and Shared service (Logistics, Merchandise, Store Design & Brand Development, Finance) in developing training activities, initiatives and plan to deliver business needs
· Plan and manage effectively training budget
· Review and update training policy and procedures in line with updated requirements and practices
· Manage and coach the training team to deliver training activities effectively.
Training Activities
· Develop a training curriculum and annual training plan (including soft skills and English training for all levels) based on business needs and learning need analysis
· Manage to ensure effective training plan implementation, including review of program design & delivery, action plan follow up, evaluation, measurement, etc
· Provide training programs to support performance management, including performance system and process awareness, feedback & coaching training, etc
· Prepare and conduct training & follow up within required timeline.
· Coordinate in developing an in-house Trainer pool to deliver in-house programs
· Periodically review and update onboard program to enhance effective new hires orientation
· Develop a Learning Management System & Career Path to keep track and manage employee's growth and their learning & development journey from onboarding through ongoing development.
· E-learning Platform Management, develop learning contents and follow up activities on e-learning platform, keep it updated and interactive.
· Build training procedures, manual and policies to enhance training quality.
· Monthly reporting and Analysis
Development Activities
· Coordinate in designing & delivering talent development solutions to different talent groups
Employee Engagement activities
· Participate in HR projects which support enhancing company values, branding and engagement
· Develop and deliver the organization's internal communication to promote employee satisfaction & increase levels of employee engagement.
Employer Branding
· Implement Employer Branding plan according to defined EVP to drive recruitment strategy to attract, engage, and onboard potential employees for Home&Entertainment
· Work with relevant stakeholders to create innovative, aspirational, and relevant content for our target audiences on different platforms (Linkedin, Facebook, Tiktok, etc.)
· Encourage employee to be the employee ambassador.
· Other tasks assigned by Managers.
· Monitor performance indicators achieved from communication activities on social media platforms and propose ideas to accelerate outcome.
· Monthly reporting and AnalysisYêu Cầu Công Việc
Functional knowledge & experience:
· At least 3 to 5 years in Training & Development or equivalent
· Preferably experienced employee specialized in retail management or equivalent
Functional skill:
· Current knowledge of effective training & development methods
· Good Presentation Skills
· Strong interpersonal and organizational skills
· Excellent English written and oral communication and translation skills
· Strong project management and process development skills
· Highly computer literate with proficiency in MS Office, and related training design tools
Good consultative, organizing and influencing skills
· Confident & dynamic public speaker, able to communicate and interact effectively with all levels.
· Familiarity with e-learning platforms and practices
Other skills:
· Work well under high pressure and deadline oriented.
· Detail oriented, analytical, and inquisitive
· Ability to work independently and with others
· Extremely organized with strong time-management skill.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Nghỉ phép năm
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.
Review Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam)
Môi trường làm việc ổn, có thể xoay ca, đồng nghiệp hòa đồng, cần tăng thưởng (IT)
Văn phòng rộng rãi, môi trường yên bình, phù hợp người thích sự ổn định, đồng nghiệp vui vẻ (IT)
Nơi làm việc tốt môi trường hòa đồng, quản lý quan tâm nhân viên, cung cấp bữa trưa (ID)