Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Key Responsibilities:
• Strategic Planning: Develop, implement, and manage a strategic business development plan to promote growth and expansion of ZIM Logistics Vietnam's services, which include air, ocean, trucking, warehousing, customs clearance and project logistics.
• Client Relationship Management: Nurture high-level relationships with key clients and industry partners. Develop robust client acquisition and retention strategies to maintain a high level of client satisfaction.
• Market Analysis: Conduct extensive market research to identify potential business opportunities. This includes understanding the logistics market, competitors, and trends within the freight forwarding industry.
• Negotiation and Sales: Negotiate contracts and close agreements with potential partners or customers, driving profitable and sustainable growth.
• Cross-Functional Collaboration: Work closely with the internal teams (like Operations, Customer Service, and Finance) to ensure seamless service delivery and address any customer issues promptly.
• Product Development: Collaborate with internal stakeholders to develop and enhance service offerings based on market demands and customer feedback.
• Leadership: Potentially train and lead business development professionals.
• Performance Tracking and Reporting: Monitor and report on business development performance metrics. Present regular performance and progress updates to senior management.
Please note: Due to the dynamic nature of the logistics industry, duties and responsibilities may be added, deleted, or changed at any time at the discretion of management, formally or informally, either verbally or in writing.• Bachelor's degree in Business, Logistics, Supply Chain, or a related field.
• Proven experience as a Business Development/ Sales Executive, preferably with an international logistics or freight forwarding company.
• Demonstrated experience in leading and managing a team would be a plus.
• Extensive understanding of logistics operations, including air, ocean, trucking, and warehousing services.
• Excellent leadership, negotiation, communication, and presentation skills.
• Proficient in using business intelligence tools for market analysis.
• Strong analytical and strategic planning skills.
• Ability to build rapport with clients, internal stakeholders, and team members.
• Proficiency in English and Vietnamese is necessary.
This is an excellent opportunity for an experienced professional to join a dynamic team within a growing organization. If you have a track record of creating strategic partnerships, and a passion for leading teams and driving business growth, we invite you to apply.Thưởng
Attractive salary.
Giải thưởng
The opportunities for higher position.
Hoạt động nhóm
Friendly & Professional working environment.
Được thành lập vào năm 1945, Hãng tàu ZIM đã phát triển để trở thành một hãng tàu vận chuyển hàng hóa đứng đầu trên toàn cầu.
ZIM vẫn đang đi đầu trong ngành công nghiệp vận chuyển bằng cách nhanh chóng thích nghi với sự phát triển kinh tế trên toàn thế giới và các thị trường mới. Đây cũng là các tiếp cận thị trường của ZIM, việc này thúc đẩy sự phát triển vận chuyển mở ra các tuyến vận chuyển bằng đường biển mới.
Hiện nay, Hãng tàu ZIM đang mở rộng phạm vi các chi nhánh đến hơn 100 quốc gia trên toàn cầu, với mạng lưới dịch vụ vận chuyển kết nối doanh nghiệp xuất nhập khẩu đến các cảng lớn và chiến lược trên toàn thế giới. Hãng Tàu ZIM được sở hữu 32% thị phần bởi Kenon Ltd và các tổ chức tài chính và chủ tàu khác (68%).
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Du lịch
- Thể thao
Lịch sử thành lập
-
1988: Thành lập công ty
Mission:
ZIM hoạt động trong một số ngành nghề có lợi thế cạnh tranh và có thể cung cấp dịch vụ vượt trội. Trong các giao dịch này, ZIM là một người chơi quan trọng với thị phần khá lớn. Chúng tôi duy trì cách tiếp cận hợp tác linh hoạt với các hãng vận tải lớn khác và cấu trúc tuyến mới của chúng tôi là một giải pháp thay thế rất cần thiết cho những khách hàng lo ngại về thị trường do liên minh thống trị hiện tại.
Review Zim Logistics Vietnam
Review Highlights
Cập nhật 21/02/2025
Ưu điểm
- Môi trường cởi mở, cơ hội học tập và phát triển bản thân, trao đổi văn hóa, hỗ trợ tốt từ cấp trên và khách hàng (126 reviews)
- Chăm sóc nhân viên, có nhiều hoạt động dành cho nhân viên như lớp yoga, company trip, giải vô địch bóng bàn,... (138 reviews)
- Hầu như có hệ thống và không cần hướng dẫn sử dụng (113 reviews)
- Là một công ty đang phát triển nên nhiều cơ hội thăng tiến hoặc thay đổi công việc giữa các phòng ban (145 reviews)
- Giờ làm việc linh hoạt, giảm bớt căng thẳng cho nhân viên, cân bằng được công việc và cuộc sống (210 reviews)
Nhược điểm
- Không có nhiều hoạt động xây dựng đội nhóm (119 reviews)
- Khá phức tạp khi phải giao tiếp và làm việc với nhiều bộ phận khác nhau, nhiều thế hệ lứa tuổi khác nhau cùng làm việc trong một nhóm, điều này đôi khi gây ra xung đột, tranh cãi (280 reviews)
- Hệ thống chưa thân thiện với người dùng và đôi khi còn chậm (105 reviews)
- Quá trình làm việc đôi khi còn phức tạp, cần cụ thể hơn trong phần hướng dẫn và xác định phạm vi công việc để nhân viên dễ dàng theo dõi (171 reviews)
- Cơ cấu tổ chức chưa rõ ràng, còn nhiều hạn chế do hệ thống và phát triển con người chưa được nhìn nhận đúng mức (294 reviews)
- Nên nâng cấp một số tính năng trong hệ thống (trong booking) để làm việc hiệu quả hơn (153 reviews)
Môi trường làm việc tốt không có gì để chê
Môi trường làm việc tốt, phúc lợi tốt, mọi người hòa đồng
Nơi lý tưởng để làm việc và thăng tiến
Những nghề phổ biến tại Zim Logistics Vietnam
Bạn làm việc tại Zim Logistics Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn