Location: Ho Chi Minh City, Vietnam
Area of interest: Technology
Job type: Permanent - Full Time
Work style: Hybrid Working
Opening date: 27-Nov-2024
Closing date: 27-Dec-2024
Job Advert Details
Some careers grow faster than others.
If you’re looking for a career that will give you plenty of opportunities to develop, join HSBC and your future will be rich with potential. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Wealth and Personal Banking (WPB) is our new global business combining Retail Banking and Wealth Management; and Global Private Banking, to become one of the world’s largest global wealth managers with USD1.4 trillion in assets. Our dedicated colleagues serve millions of customers worldwide across the entire spectrum of private wealth, ranging from personal banking for individuals and families, through to business owners, investors and ultra-high-net-worth individuals. We provide products and services such as bank accounts, credit cards, personal loans and mortgages, as well as asset management, insurance, wealth management and private banking, that best suit our customers’ needs.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as Credit Control Services, Operations Support Officer.
This role is to support credit control (collection, underwritting and credit bureau) operation requirements outside the actual execution, auctioning accounts, making telephone calls or handling customer enquiries etc.
It encompasses the following areas, producing portfolio and operational MI and performance results, both standard and ad-hoc, system support and maintenance, reviews and changes requirements, Strategy and MI analysis and recommendation for improvement, responsibility for internal process, include process maps, ensuring compliance with control requirements and project handling.
Summary Of Main Tasks And Responsibilities
- Produce and provide Collections & Underwriting & Credit bureau MI.
- Provide Collections & Credit Bureau system support.
- Provide Dialer platform support for Collections calling activity.
- To support and work with internal stakeholders (Audit, FCC, Finance, Compliance, Administration…) in internal processing and reporting and with Regional Collections System Support for other systems support, enhancement… to be ensure all system operate smoothly.
- To provide policy, procedure, process, guidance, Collections system and other Collections training for Collections team.
- Project handling for Collections or site requirements.
- Support training requirements for new and existing collectors.
- Maintain HSBC control standards and follow Group Compliance Policy to minimize operational risk by:
- Remaining compliant with and ensures awareness of Audit and Group requirements and other internal guidelines.
- Ensuring strict compliance with government banking regulations.
- Timely implementing internal and external audit points together with any issues raised by external regulators.
- Business risk and control testing to ensure control environment within risk appeptite.
Knowledge/Special Skills Requirements
- 3-5 years of experience in relevant field.
- IT knowledge (college level) or SQL, SAS Coding is preferrable.
- Communication skill.
- Basic knowledge in Retail product: credit card and lending, and Collections operations
http://www.hsbc.com/careers
HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.
Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Funding Societies là Tập đoàn tài chính số lớn nhất khu vực Đông Nam Á dành cho các doanh nghiệp vừa và nhỏ (SME).
Sứ mệnh của chúng tôi là xây dựng một nền tảng tiếp cận nguồn tài chính nhanh chóng và dễ dàng thông qua việc kết nối các doanh nghiệp SME với nhà đầu tư.
Kể từ năm 2015, chúng tôi đã giúp các doanh nghiệp SME phát triển hoạt động kinh doanh, đồng thời hỗ trợ các nhà đầu tư cá nhân và tổ chức mở rộng danh mục đầu tư của họ.
Logo của chúng tôi là hình ảnh đồng xu được lồng ghép với cái bắt tay siết chặt, tượng trưng cho sự hình thành của một cộng đồng với năng lực tài chính vững mạnh. Hình ảnh này truyền tải sứ mệnh của chúng tôi về việc xây dựng một cộng đồng bao gồm các nhà đầu tư và doanh nghiệp, nơi mà họ đều được hưởng lợi từ việc luân chuyển dòng vốn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2015: Công ty được thành lập
Mission
- Sứ mệnh của chúng tôi là xây dựng một nền tảng tiếp cận nguồn tài chính nhanh chóng và dễ dàng thông qua việc kết nối các doanh nghiệp SME với nhà đầu tư.