Mô tả công việc
Supply Chain Analysis & Optimization:
• Monitor and manage inventory levels to ensure optimal stock levels and minimize excess inventory.
• Implement strategies for inventory optimization and reduction of obsolescence.
• Review key inventory target and communicate to other related stakeholders to ensure KPIs.
• Identify trends, anomalies, and areas for improvement in the supply chain process.
• Prepare detailed reports and presentations on supply chain performance and initiatives.
• Maintain accurate documentation of supply chain processes and procedures.
Data Analysis, Interpretation and Visualization:
• Collect and analyze data from various sources to understand supply chain performance.
• Use statistical methods and software tools to interpret complex data sets.
• Utilize supply chain management software and tools to improve visibility and control over supply chain operations.
• Stay updated with the latest technological advancements and assess their applicability to the organization s supply chain.
Project Management:
• Initiate, set up plans and timelines; coordinate and follow up with cross- functional departments to drive the projects.
• Actively communicate the objectives & progress to the stakeholders based on aligned success metrics, deep- dive on arising issues and take reaction plans to ensure high- quality deliverables at a timely manner.
• Identify potential risks in the supply chain and develop mitigation strategies.
Yêu cầu công việc
• Bachelor Degree in Supply Chain, Business or Data Analytics.
• 3 years of experience in Supply Chain/Business/Data Analytics. Retail Supply Chain and/or E- commerce experience is highly valued.
• Advanced MS Office is compulsory. Be fluent in at least one query/code language (R, MySQL & Python are preferred).
• Great attention to detail, strong analytical and data story- telling sense with a “Continuous Improvement” mindset.
• Good command of spoken & written English and Vietnamese is a must.
• Good at time management, teamwork, and multitasking. Have strong ownership and responsibility for deliverables.
• Willing to learn, thrive in a fast- paced environment and have a can- do attitude
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-09 22:50:02
1. Sứ mệnh
Công ty TNHH Sun Logistics Việt Nam (sau đây gọi là SLV) nỗ lực cung cấp giải pháp tích hợp toàn diện cho dòng kinh doanh, dòng hàng hóa và dòng vốn sau khi tạo ra mạng lưới dịch vụ hậu cần khu vực và nền tảng tư vấn kinh doanh trong khu vực Châu Á.
2. Tầm nhìn
Một. Vượt quá sự mong đợi của khách hàng
SLV cố gắng hiểu và đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng, đồng thời ưu tiên cao nhất để bảo vệ lợi ích của họ và vượt trên cả sự mong đợi của họ.
b. Tăng cường sự hiện diện toàn cầu
SLV cố gắng thích ứng với toàn cầu hóa, tập trung nhưng không giới hạn ở châu Á và tận dụng thế mạnh của mình để thu hút lượng khách hàng trung thành trên toàn cầu.
c. Ủng hộ sức khỏe và sinh thái
SLV nỗ lực thúc đẩy phát triển kinh tế bền vững để đáp ứng yêu cầu của khách hàng đồng thời bảo vệ tối đa môi trường cũng như sức khỏe của đội ngũ nhân viên.
d. Nâng cao giá trị doanh nghiệp
SLV nỗ lực khơi dậy niềm tin của các cổ đông bằng cách nâng cao giá trị doanh nghiệp thông qua phát triển kinh doanh liên tục.
3. Giá trị
Một. Trách nhiệm với sự trung thực và liêm chính
SLV cố gắng tạo ra bầu không khí công bằng, minh bạch và trung thực, trong khi tất cả nhân viên được khuyến khích chịu trách nhiệm tích cực vì lợi ích tốt nhất của khách hàng, cổ đông, môi trường và xã hội nói chung.
b. Làm việc theo nhóm với Tổ chức Chuyên nghiệp
SLV tôn trọng nền tảng chuyên môn đa dạng của đội ngũ nhân viên và nuôi dưỡng tinh thần làm việc nhóm năng động nhằm nâng cao hiệu suất dịch vụ bằng sự phối hợp chuyên nghiệp và thông minh.
c. Thử thách với Hạnh phúc
SLV ủng hộ đội ngũ nhân viên hạnh phúc để tạo nên hoạt động kinh doanh hạnh phúc trong một công ty hạnh phúc. Thử thách không bao giờ nên là áp lực mà là động lực và năng lượng cho tất cả các thành viên trong nhóm.