Through Sourcing Associate Program, we offer you a unique platform to start your career coached by experienced mentors and managers. You will have the opportunity to rotate within 24 months through different teams. You will be offered training sessions, on-the-job training included, from internal experts to develop your own portfolio of skills and to foster the ability to transfer this knowledge and apply it to your daily work. Your senior-level mentor will provide real-time feedback through the entire course and help you define long-term career paths. Upon Program graduation, you are expected to land in a managerial role.
Your commitments to the program will help you establish the knowledge, exposures, and connections to be a well-rounded future Sourcing leader, and further guarantee the continuous success of the Sourcing organization.
Key Responsibilities
To learn and actively participate to the basic roles and responsibilities associated with the key Sourcing Operation and Functions, tasks and responsibilities: Product Creation (including Costing, Materials, and Product Testing), Tactical and Production Planning, Manufacturing (including Quality and ME). Successfully intern in these roles and participate as active member to the Teams’ success.
- Impact on Business – Provide a pool of highly capable individuals ready to step in key positions when necessary.
- Customer/Suppliers/Third Parties – Shadowing the Senior Director Sourcing Operations (SDSO)/Directors/Senior Managers in most of his/her interactions, while participating to the Team daily duties, interacts with the same group as the SDSO/Directors/Senior Managers. As part of the daily duties, the Sourcing Associate needs to understand the functions and R&R, provide concrete support to the assigned Departments, report to mentor (SDSO) on a regular basis and receive coaching.
- Leadership/Management Responsibilities – Capable to take functional and project leadership under SDSO guidance; should be considered by others within the Team as “role model” for higher roles within the organization.
- Innovation and Change – Create attitude for change and bring new ideas to the Teams.
- SDSO/Directors/Senior Managers, Costing Manager, Materials Manager, Manufacturing Excellence (ME), Quality Teams, HQ Teams
- T1 management and various levels of the assigned departments
- Technical skills (manufacturing, planning, project management, industrial engineering, materials engineering, biomechanical or sport science preferred)
- Communication skills (presentation, efficient note taking, computer literate)
- Analytical skills, reporting and data collection
- Open mind, passionate about sports
- We are looking for world citizens with a passion for excellence, an open and inquisitive mind and passion for sports. Talented individuals, willing to learn, are fitting this job, which requires attention to details, curiosity, spirit of observation and discipline.
- No previous work experience required but preferred. Vocational training (preferred in a multinational organization), MA in Engineering (Mechanical, Chemical, Industrial) or MBA preferred.
- Multiple language skills: fluent English -written and spoken- required; German, Mandarin Chinese, Vietnamese, Bahasa Indonesia an advantage.
- Flexibility and willingness to relocate at Company’s request.
1. Sứ mệnh
Công ty TNHH Sun Logistics Việt Nam (sau đây gọi là SLV) nỗ lực cung cấp giải pháp tích hợp toàn diện cho dòng kinh doanh, dòng hàng hóa và dòng vốn sau khi tạo ra mạng lưới dịch vụ hậu cần khu vực và nền tảng tư vấn kinh doanh trong khu vực Châu Á.
2. Tầm nhìn
Một. Vượt quá sự mong đợi của khách hàng
SLV cố gắng hiểu và đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng, đồng thời ưu tiên cao nhất để bảo vệ lợi ích của họ và vượt trên cả sự mong đợi của họ.
b. Tăng cường sự hiện diện toàn cầu
SLV cố gắng thích ứng với toàn cầu hóa, tập trung nhưng không giới hạn ở châu Á và tận dụng thế mạnh của mình để thu hút lượng khách hàng trung thành trên toàn cầu.
c. Ủng hộ sức khỏe và sinh thái
SLV nỗ lực thúc đẩy phát triển kinh tế bền vững để đáp ứng yêu cầu của khách hàng đồng thời bảo vệ tối đa môi trường cũng như sức khỏe của đội ngũ nhân viên.
d. Nâng cao giá trị doanh nghiệp
SLV nỗ lực khơi dậy niềm tin của các cổ đông bằng cách nâng cao giá trị doanh nghiệp thông qua phát triển kinh doanh liên tục.
3. Giá trị
Một. Trách nhiệm với sự trung thực và liêm chính
SLV cố gắng tạo ra bầu không khí công bằng, minh bạch và trung thực, trong khi tất cả nhân viên được khuyến khích chịu trách nhiệm tích cực vì lợi ích tốt nhất của khách hàng, cổ đông, môi trường và xã hội nói chung.
b. Làm việc theo nhóm với Tổ chức Chuyên nghiệp
SLV tôn trọng nền tảng chuyên môn đa dạng của đội ngũ nhân viên và nuôi dưỡng tinh thần làm việc nhóm năng động nhằm nâng cao hiệu suất dịch vụ bằng sự phối hợp chuyên nghiệp và thông minh.
c. Thử thách với Hạnh phúc
SLV ủng hộ đội ngũ nhân viên hạnh phúc để tạo nên hoạt động kinh doanh hạnh phúc trong một công ty hạnh phúc. Thử thách không bao giờ nên là áp lực mà là động lực và năng lượng cho tất cả các thành viên trong nhóm.