Mô tả công việc
Objectives
We are looking for an experienced Business Development Executive with passion in digital marketing, business development and client leadership. You will be one of the very first members of our ambitious SME team and an important piece of the puzzle to our dynamic growth team, together driving outstanding business results for Pinpoint.
Job Description
Sales Planning:
Conduct research to identify new business opportunities to achieve sales targets.
Build own sales plan and list of potential clients, including quarterly, monthly, and weekly sales plan
Sales Execution:
Manage effectively the sales process through prospect development, proposal, presentation and closing negotiations to achieve company goals.
Conduct research and build effective approach strategies for each strategic clients
Collect intelligence related to the demand, market, and competitors through daily activities to continuously upgrade the strategies and share insight to other teams within the vertical (e.g. Product teams, Account team, etc.)
Build and maintain strong relationships with clients.
BD program optimization:
Support the managers to build and upgrade sales materials (e.g. Sales script, Email templates, Communication flows, etc.)
Share constructive feedback to the managers/directors to continuously improve the BD process.
Job Requirements
Qualifications
Strong commitment to business growth with strong influencing, persuading and project management skills.
Having knowledge of website development, SEO, and e- commerce is a plus
Excellent analytical and presentation skills with sufficient business acumen & marketing sense.
Strong interpersonal, communication, persuasion, analytical and management skills
Strong client service mindset, always put the client first
Strong relationship and networking skills
Strong problem solving and research skills
Driven, self- motivated, can- do attitude, bring optimism and positive energy to the team
Minimum of 1- 2 years of successful sales experience in professional B2B environments, preferred experience in the digital marketing agency field and working experience with SMEs clients.
Willing to learn and challenge yourself to step out of your comfort zone
Core value
Extreme ownership: Extreme Ownership is the practice of owning everything in your world, to an extreme degree. Think of yourself as the owner of the company. It means you are responsible for not just those tasks which you directly control, but for all those that affect whether or not your task is successful.
Innovation: Innovation is to drive change and innovative new ideas to create more values for clients, teams and society.
Client Impact: Everything we do is ultimately to deliver real client impact and value.
Integrity: Integrity is to be honest and show a consistent and uncompromising adherence to what is right, even if it is at our own cost.
People development: People development is to attract, develop, and retain the most talented people. Development is a responsibility, not a choice, of both the individual as well as the organization.
Teamwork and fun: Teamwork and fun is the cooperative and collaborative effort of a team to achieve a common goal or to complete a task, and trying to build a joyful & enjoyable atmosphere for everyone.
Benefits
Other staff welfare allowances
Annual health check- up and Healthcare Insurance PTI for all employees
Flexible working time with 4 days working from home per month and 15 paid leaves per year
Quarterly, Yearly Recognition Gifts & Awards and gifts on special occasions (birthday, New year…)
Team bonding budget quarterly, snack time to engage team members
Laptop supply/allowance or support for laptop purchase costs on an individual basis
Competitive salary range with quarterly & yearly incentives and 13th- month salary
Internal training & career development opportunities, and external L&D budget sponsorship
Insurance as full salary (SHUI)
Holiday activities; Company trip; Year End Party; Company Birthday; Culture Day; Quarterly Town Hall
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-17 01:40:02
1. Sứ mệnh
Công ty TNHH Sun Logistics Việt Nam (sau đây gọi là SLV) nỗ lực cung cấp giải pháp tích hợp toàn diện cho dòng kinh doanh, dòng hàng hóa và dòng vốn sau khi tạo ra mạng lưới dịch vụ hậu cần khu vực và nền tảng tư vấn kinh doanh trong khu vực Châu Á.
2. Tầm nhìn
Một. Vượt quá sự mong đợi của khách hàng
SLV cố gắng hiểu và đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng, đồng thời ưu tiên cao nhất để bảo vệ lợi ích của họ và vượt trên cả sự mong đợi của họ.
b. Tăng cường sự hiện diện toàn cầu
SLV cố gắng thích ứng với toàn cầu hóa, tập trung nhưng không giới hạn ở châu Á và tận dụng thế mạnh của mình để thu hút lượng khách hàng trung thành trên toàn cầu.
c. Ủng hộ sức khỏe và sinh thái
SLV nỗ lực thúc đẩy phát triển kinh tế bền vững để đáp ứng yêu cầu của khách hàng đồng thời bảo vệ tối đa môi trường cũng như sức khỏe của đội ngũ nhân viên.
d. Nâng cao giá trị doanh nghiệp
SLV nỗ lực khơi dậy niềm tin của các cổ đông bằng cách nâng cao giá trị doanh nghiệp thông qua phát triển kinh doanh liên tục.
3. Giá trị
Một. Trách nhiệm với sự trung thực và liêm chính
SLV cố gắng tạo ra bầu không khí công bằng, minh bạch và trung thực, trong khi tất cả nhân viên được khuyến khích chịu trách nhiệm tích cực vì lợi ích tốt nhất của khách hàng, cổ đông, môi trường và xã hội nói chung.
b. Làm việc theo nhóm với Tổ chức Chuyên nghiệp
SLV tôn trọng nền tảng chuyên môn đa dạng của đội ngũ nhân viên và nuôi dưỡng tinh thần làm việc nhóm năng động nhằm nâng cao hiệu suất dịch vụ bằng sự phối hợp chuyên nghiệp và thông minh.
c. Thử thách với Hạnh phúc
SLV ủng hộ đội ngũ nhân viên hạnh phúc để tạo nên hoạt động kinh doanh hạnh phúc trong một công ty hạnh phúc. Thử thách không bao giờ nên là áp lực mà là động lực và năng lượng cho tất cả các thành viên trong nhóm.