Chi tiết công việc
- Provide sewing application related technical expertise to customers
- Solving sewing related problems onsite or through recommendations based on analyses in our sewing lab.
- Promote the use of Groz-Beckert products, services and solutions.
- Analyze complaints and needle requirements, conduct technical sewing investigation, and prepare investigation reports.
- Conduct technical seminar in customer premises, assist buying houses and customers with technical advice.
- Conduct sewing trial at customer sewing lines. Initiate and guide trials against competitors. Monitor and report technical activities from competitors.
- Manage and develop key customer accounts.
- Participate in development of new products and solutions with internal and external stakeholders.
- Implement short- and long-range goals, objectives, policies, and operating procedures as required by the Company’s management.
- Insuring that all marketing tools and materials are available to all customers and partners.
- Promote positive relations with partners, vendors, and distributors.
- Monitor and analyze sales and marketing activity against targets and competitors.
- Expansion of market share
- Being able to make machine adjustments, as well as spare part changes, to improve seam quality.
- Support from colleague during his/her absence
- Sales Support Team
- Ideally first experience in technical sales for a foreign company in Vietnam, preferable in the Sewing/Garment Industry.
- University or College degree in Textile or textile or Chinese or related field.
- Fluent Chinese language skills are a must. Basic in English
- Outgoing personality, strong interpersonal skills, with a high level of ability to communicate clearly and concisely, especially with foreign customers.
- Excellent organizational skills and ability to work on an independent basis.
- High motivation, honesty, flexibility, carefulness and reliability.
- Able to work under the direction of a foreign management team.
- Work as a team member
- Reliable and trustworthy
- Willing to take risks and try new things
- To be assertive and convincing when necessary
1. Sứ mệnh
Công ty TNHH Sun Logistics Việt Nam (sau đây gọi là SLV) nỗ lực cung cấp giải pháp tích hợp toàn diện cho dòng kinh doanh, dòng hàng hóa và dòng vốn sau khi tạo ra mạng lưới dịch vụ hậu cần khu vực và nền tảng tư vấn kinh doanh trong khu vực Châu Á.
2. Tầm nhìn
Một. Vượt quá sự mong đợi của khách hàng
SLV cố gắng hiểu và đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng, đồng thời ưu tiên cao nhất để bảo vệ lợi ích của họ và vượt trên cả sự mong đợi của họ.
b. Tăng cường sự hiện diện toàn cầu
SLV cố gắng thích ứng với toàn cầu hóa, tập trung nhưng không giới hạn ở châu Á và tận dụng thế mạnh của mình để thu hút lượng khách hàng trung thành trên toàn cầu.
c. Ủng hộ sức khỏe và sinh thái
SLV nỗ lực thúc đẩy phát triển kinh tế bền vững để đáp ứng yêu cầu của khách hàng đồng thời bảo vệ tối đa môi trường cũng như sức khỏe của đội ngũ nhân viên.
d. Nâng cao giá trị doanh nghiệp
SLV nỗ lực khơi dậy niềm tin của các cổ đông bằng cách nâng cao giá trị doanh nghiệp thông qua phát triển kinh doanh liên tục.
3. Giá trị
Một. Trách nhiệm với sự trung thực và liêm chính
SLV cố gắng tạo ra bầu không khí công bằng, minh bạch và trung thực, trong khi tất cả nhân viên được khuyến khích chịu trách nhiệm tích cực vì lợi ích tốt nhất của khách hàng, cổ đông, môi trường và xã hội nói chung.
b. Làm việc theo nhóm với Tổ chức Chuyên nghiệp
SLV tôn trọng nền tảng chuyên môn đa dạng của đội ngũ nhân viên và nuôi dưỡng tinh thần làm việc nhóm năng động nhằm nâng cao hiệu suất dịch vụ bằng sự phối hợp chuyên nghiệp và thông minh.
c. Thử thách với Hạnh phúc
SLV ủng hộ đội ngũ nhân viên hạnh phúc để tạo nên hoạt động kinh doanh hạnh phúc trong một công ty hạnh phúc. Thử thách không bao giờ nên là áp lực mà là động lực và năng lượng cho tất cả các thành viên trong nhóm.