Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
What contribution will I make to Helen of Troy?
Performs and monitors quality operations and development role in AP to support global quality operations. Works closely with customers, accredited parties for quality procedures management.
What you’ll be doing?
- Accountable for the effective/efficient operations of the Department (QE, QC) and management of the staff
- BUs Quality management contacts with suppliers, internal and external customers
- Develops and monitors the budget Control of Department
- Drive operation compliance to quality procedure and accredited body of all AP suppliers
- Develop and retain best staff in the department, arranges training and quality improvement plans
- Accountable for department KPI [LAR, Incident reduction, Supplier Performance Rating (Quality)]
- Drive global solution on supplier quality incident
- Continual process improvements of the department and suppliers
- Drive Continual improvement of best practice and Cost down program
- Manage QC out-sourcing services to assure it meet PSI objective and cost effective operation
- Min. 12 years relevant experience with min 3 / 5 (SNR) years in management role (MNC preferred)
- Experience in develop strategic supplier base with track record of success
- Familiar with electrical appliance production and process control
- Familiar with QMS (ISO9000/ISO13485/QC080000/OHSAS18000/SA8000)
- Familiar with international and national regulations and directives (Reach, RoHS, SA8000, FDA, Social compliance)
- Hand on execution of Continual improvement/Best Practice
- Proficient in Microsoft Office applications (Word/Excel/Power point)
- Fluent in English/Chinese (verbal/written)
- Excellent communication and reporting skill
- Presentation skill
At Helen of Troy, our strategy involves acquiring brands that we can integrate and enhance, amplifying their unique attributes to drive growth and profitability. Embracing a culture of collaboration internally and externally, we are committed to providing innovative solutions tailored to consumers, operational excellence, global scalability, and exceptional shared services to support our brand portfolio. This dedication to fostering development and success sets Helen of Troy apart as a pioneer in the industry, propelling our brands to unparalleled heights of success and recognition worldwide.
The above statements are intended to describe the general nature and level of work performed by people assigned to this classification. They are not intended to be construed as an exhaustive list of all responsibilities and duties required of personnel so classified. Management retains the right to add or to change duties of the position at any time.
Được thành lập vào năm 1968, Helen of Troy đã phát triển thành một công ty sản phẩm tiêu dùng hàng đầu toàn cầu với các cơ hội nghề nghiệp ở Bắc Mỹ, Nam Mỹ, Châu Âu và Châu Á. Helen of Troy cung cấp các giải pháp sáng tạo cho khách hàng của mình thông qua danh mục đầu tư đa dạng gồm các thương hiệu nổi tiếng và đáng tin cậy, bao gồm OXO, Hydro Flask, Osprey, Honeywell, PUR, Braun, Vicks, Hot Tools, Drybar. Hầu hết các thương hiệu này xếp hạng số 1 hoặc số 2 trong danh mục tương ứng của họ.
Review Helen of Troy
Review Highlights
Cập nhật 10/07/2025
Ưu điểm
- Văn hóa đoàn kết & phúc lợi tốt (189 reviews)
- Linh hoạt giờ làm việc hoặc hybrid (109 reviews)
- Ổn định & ít layoff đột ngột (132 reviews)
Nhược điểm
- Chuyển đổi lãnh đạo làm giảm niềm tin (177 reviews)
- Workload cao, đặc biệt ở bộ phận sản xuất/phân phối (138 reviews)
- Lãnh đạo cấp cao & phê duyệt chậm (173 reviews)
- Cơ hội nghề nghiệp & thăng tiến hạn chế (115 reviews)
Quá tốt luôn, công ty 1000 điểm nhưng không có chính sách tuyển mới
Chế độ đãi ngộ công bằng và sự quan tâm chân thành đối với nhân viên (GL)
Cơ hội kết nối nghề nghiệp hạn chế. (GL)
Những nghề phổ biến tại Helen of Troy
Bạn làm việc tại Helen of Troy? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn