Việc làm Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh

Cập nhật 16/11/2024 23:10
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh
Operations Officer, KYC
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 26/12/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job ID: 251003

Location: Ho Chi Minh City, Vietnam

Area of interest: Global Operations

Job type: Permanent - Full Time

Work style: Office Working

Opening date: 25-Nov-2024

Closing date: 07-Dec-2024

Job Advert Details

Some careers have more impact than others.

If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.

Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.

We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.

Job Profile

Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.

Summary Of Main Tasks And Responsibilities

The role holder will:

  • Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
  • Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
  • Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
  • local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
  • To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
  • Support KYC Ops requirements for WPB customers
  • Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
  • Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
  • Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
  • handled in a timely and appropriate manner.
  • Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
  • Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.

Qualifications

Experience, Skills and Qualifications

  • Experience in banking is required
  • Strong communication & interpersonal skills.
  • Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
  • Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
  • Proven analytical skills with a strong attention to detail.
  • Having strong customer communication skill.
  • Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
  • Good writing skill to complete required documents for customer profile.

http://www.hsbc.com/careers

HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.

Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh
Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
314/5 (số cũ 3/87), khu phố 12, phường Hố Nai, Biên Hòa

Được thành lập vào tháng 9 năm 2014, Công ty TNHH Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh (Lamitech) là công ty chuyên sản xuất, gia công các mặt hàng linh kiện cơ khí chất lượng cao mà gia công chi tiết chính xác là mặt hàng truyền thống và chủ lực của công ty.

Với kinh nghiệm hơn 10 năm làm việc tại công ty cơ khí ở Nhật Bản và hơn 25 năm trong nghề, ông Nguyễn Thanh Lâm với mong muốn mang kỹ thuật, công nghệ và tư duy sản xuất của Nhật về ứng dụng tại Việt Nam, ông đã thành lập nên công ty để có thể sản xuất được những sản phẩm chất lượng cao sánh tầm với Nhật Bản bằng bàn tay của người thợ Việt. Với đội ngũ tuy nhỏ và có những khó khăn ban đầu nhưng với tác phong làm việc chuyên nghiệp, kỉ luật, trung thực, tỉ mỉ trong từng công đoạn, tinh thần cải tiến bền bỉ, lấy uy tín và chất lượng làm thước đo thành công mà công ty đã nhanh chóng xây dựng được sự tin tưởng từ phía khách hàng, tạo được uy tín với đối tác Nhật Bản.

Những nghề phổ biến tại Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh

Bạn làm việc tại Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh

Kỹ Thuật Công Nghệ Lâm Hoàng Minh

Click để đánh giá