Việc làm Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới

Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Một Thành Viên Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới
Legal Executive
Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới
5 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 23/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 25/07/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 119-127 Nguyễn Cơ Thạch, Quận 2, Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Operations for Highlands Coffee:

  • Assist all legal matters in operation for Highlands Coffee
  • Support in providing legal advice and legal support for other departments (i.e., Expansion, Marketing, Procurement, Finance, HR, etc.) regarding compliance with the company’s commercial and business, and in accordance with applicable regulations
  • Draft, review and negotiate (if so required, as the case maybe) various contracts, including lease contracts, supplier’s contracts, service contracts, construction contracts (Fidic and non-fidic), etc.
  • Support in legal research for particular issues as requested by relevant departments.
  • Research and update new regulations to the line manager and relevant departments.
  • Carry out and support licensing procedures at relevant competent authorities.

Corporate governance:

  • Maintain and ensure corporate governance of Highlands Coffee to comply with all governance standards; to ensure the SOP, policy, internal transactions of the Company to comply with its charter and applicable laws.

Franchise, IP and trademark of Highlands Coffee:

  • Monitor the effectiveness of Highlands Coffee's trademarks;
  • Advise, assist and handle infringements relating to Highlands Coffee's trademarks, franchise/license, IP, data protection, ect.

Corporate initiatives:

  • Assist in reviewing, preparing data and carrying necessary procedures for fundraising transactions, including: legal due diligence, KYC, registration of foreign loans at SBV, NRAST registration, CPs documents, managing and controlling executed transaction documents.

Yêu cầu công việc

Education:

  • Graduated with honors or a good degree.

Experience:

  • At least 2 years of experience working for law firms.
  • Experience in working with or representing multinational corporations (MNCs) or foreign-invested enterprises (FIEs)
  • Strong knowledge and understanding of civil law, enterprise law, and commercial law

Work related skills:

  • Behave Ethically: Understand ethical behaviour and business practices and ensure own behaviour and the behaviour of others are consistent with these standards and align with the values of the organization.
  • Accuracy and Confidentiality: This position functions in an area in which two things are of pertinent importance, accuracy and confidentiality.
  • Build Relationships: Establish and maintain positive working relationships with others both internally and externally to achieve the goals of the organization.
  • Communicate Effectively: Speak, listen and write in a clear, thorough and timely manner using appropriate and effective communication tools and techniques.
  • Focus on Client Needs: Anticipate, understand, and respond to the needs of internal and external clients to meet or exceed their expectations within the organizational parameters.
  • Foster Teamwork: Work cooperatively and effectively with others to set goals, resolve problems, and make decisions that enhance organizational effectiveness.
  • Make Decisions: Assess situations to determine the importance, urgency and risks, and make clear decisions which are timely and in the best interests of the organization.
  • Organization: Set priorities, develop a work schedule, monitor progress towards goals, and track details/data/information/activities.
  • Plan: Determine strategies to move the organization forward, set goals, create and implement actions plans, and evaluate the process and results.
  • Solve Problems: Assess problem situations to identify causes, gather and process relevant information, generate possible solutions, and make recommendations and/or resolve the problem

Soft skills:

  • Critical thinking
  • Good negotiation skills
  • Coordination and time management
  • Active listening
  • Judgment and decision making
  • Persuasion
  • Oral and written expression
  • Information Ordering
  • Fluent in English

Quyền lợi được hưởng

- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Một Thành Viên Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới
Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 4, Tòa nhà Broadway E, số 2 đường Bertrand Russell, Phường Tân Phú, Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Công ty TNHH Một thành viên Thương mại Dịch vụ Cuộc Sống Mới (NEWLIFE) thành lập tháng 02/2009. Sau hơn một năm đầu thành lập hoạt động trong lĩnh vực dịch vụ du lịch, tổ chức sự kiện…, NEWLIFE đã chuyển qua đầu tư và kinh doanh lĩnh vực công nghệ thông tin, viễn thông, Internet. Với nền tảng xây dựng Trung tâm dữ liệu trực tuyến DataCenter Newlife tại trung tâm quận 1 Tp. Hồ Chí Minh, sau 3 năm hoạt động NEWLIFE Datacenter đã dần khẳng định tên tuổi và chất lượng dịch vụ với mục tiêu trở thành đối tác tin cậy của nhiều doanh nghiệp, tổ chức, và các cá nhân hoạt động trong các lĩnh vực cung cấp dịch vụ, giải pháp, ứng dụng công nghệ trên Internet.

Những nghề phổ biến tại Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới

Bạn làm việc tại Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới

Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới

Click để đánh giá