- Collect and analyze sales data for reporting the sales situation of every brand
- Collecting and updating sales data of GT customers from the admin team every day
- Analysing sales data available to give weekly detailed plan and monthly detailed plan for reminding PIC on distribution
- Store coverage of each GT customer and ask sales to visit
- Visit and Collect the display of each store by picture, and advise the improvement based on the data and pictures of each store.
- Deploy the display and promotion activities is the best way for GT retailers to achieve stable and enough offtake from consumers
- Control the inventory of each store, and ask for updates if any
- Find out the problems in sales operations and suggest a suitable solution to improve management
- Based on the analysis to make the weekly report of problem on selling, delivering, stock, coverage at store and give the suggestion to solve problem
- Based on the problem with evidence to give the action plan with timeline, person in charge to improving sales volum and management following brand
- Give process, form, evaluation for managing the progress of each item and confirm the final result until each item is completed.
- Planning Execution
- In charge of training for sales department (GT) and sub-distributor an and organize training plan in quarterly, and yearly for sales team sales techinic, knowledge of product, data management, skills for ASM, SS, SR, and distributor and GT retailer.
- Organize sub-distributor meeting one time /year. To create relation ship with each NPP and do sharing company strategy, sales plan for each brand,
- Set up and maintain an effective field coaching system for the sales team in line with business requirements.
- Planning audit team
- Audit team is seprated organization with sales team, to check whether Sales staff and NPP, W/S is following guideline or not. Such like Customer data, Discount apply, Inventory report is correct or not, how to avoid cheating
- Temporary assignment for Non-Food Sales team (assignment until recruit sales manager for Non-Food)
- Now Huong Thuy launch new sales team which sales mainly non food product, however still sales operation is not smooth and facing many trouble.
- co-work with current RSM and ASM and MKT, Supplier, find out current issue and suggest improvement idea, also handle until solve each issue.
Yêu cầu công việc
- University with the Business Administration/ Marketing/ Economic major
- At least 03 years of experience in the sales and Marketing / Sales operation management for GT Channel
- Sales data analyzing skill
- English Communication B or over
- Planning skills
- Problem-solving skills
- Negotiable salary (31.000.000 - 37.000.000 VND/ month)
- 13th-month salary bonus;
- Salary review yearly;
- Insurance following the Labor Law;
Location: 18A Nguyen Huu Tho Street, Phuoc Kien Ward, Nha Be Town, Ho Chi Minh City.
Công ty TNHH Một Thành Viên Hưng Thịnh Đại Phát là đối tác của Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam (Dai-ichi Life Việt Nam)
- Văn phòng Tổng Đại lý BHNT: tầng 4, tòa nhà HCMCC, số 249A Thụy Khuê, phường Thụy Khuê, quận Tây Hồ, TP. Hà Nội
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam (“Dai-ichi Life Việt Nam”) được thành lập ngày 18 tháng 01 năm 2007, là thành viên của The Dai-ichi Life Insurance Company, Limited (“Dai-ichi Life”) – Nhật Bản, một trong những công ty bảo hiểm nhân thọ hàng đầu tại Nhật Bản và trên thế giới.
Với kinh nghiệm hơn 110 năm hoạt động trong ngành bảo hiểm nhân thọ và giá trị nền tảng “Khách hàng là trên hết”, Dai-ichi Life Việt Nam luôn nỗ lực cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính tốt nhất nhằm đáp ứng nhu cầu tài chính đa dạng và sự tin tưởng của khách hàng Việt Nam.
Chỉ sau 8 năm hoạt động, Dai-ichi Life Việt Nam đã xây dựng nền tảng vững chắc và giữ vững vị thế là một trong 4 công ty bảo hiểm nhân thọ hàng đầu tại Việt Nam về thị phần tổng doanh thu phí bảo hiểm, phục vụ hơn 1 triệu khách hàng thông qua đội ngũ hơn 600 nhân viên và 32.000 tư vấn tài chính chuyên nghiệp. Dai-ichi Life Việt Nam tự hào giữ vị trí thứ 3 về mạng lưới phục vụ khách hàng với hệ thống gần 140 văn phòng và tổng đại lý rộng khắp trên toàn quốc (tính đến ngày 31/03/2015).
Với triết lý kinh doanh mang đậm tính nhân văn từ Nhật Bản “Tất cả vì con người”, bên cạnh hoạt động kinh doanh hiệu quả, Dai-ichi Life Việt Nam tích cực khởi xướng, thực hiện nhiều chương trình từ thiện, hoạt động xã hội có ý nghĩa và có những đóng góp thiết thực nhằm cải thiện chất lượng cuộc sống cho cộng đồng địa phương, thể hiện cam kết "Gắn bó dài lâu" với đất nước và con người Việt Nam.