Mô tả công việc
- Check input and output contracts
- Make input and output invoice
- Input documents in MISA
- Make a payment, cash voucher, cashier
- Compare reports of receivable and payable of clients and suppliers
- Provide the information as requirements
- Make monthly statistics report
- Review and verify the accuracy of selected accounts to ensure financial integrity and identify discrepancies.
- Update general expenses periodic.
- Undertake various administrative tasks for the accounting department, such as placing orders for other departments
- Purchase personal protective equipment (PPE) for the office and laboratory on a quarterly basis
- Handle SIM cards and phones for employees
- Update licenses for the respective companies (Store and provide licenses to departments upon request)
- Save accounting document, bank statement, and update daily amount
- Make a list and payment by transfer for suppliers, advance by transfer for staff, PIT tax and social insurance contribution
- Printing relevant financial documents or reports, such as account statements, transaction records, or financial summaries… for review and record-keeping.
- Make quarterly tax report (if any)
- Other tasks as required by the Finance Manager
Yêu cầu công việc
- Diploma/ Bachelor’s degree in Accounting, Finance or relevant
- Knowledge of financial and accountant laws including tax compliance
- Knowledge of basic accounting procedures and principles
- Experience with general ledger functions and the month-end/ year-end close process
- From 2 years of working experience as an accountant
- Priority for who having knowledge of taxes and experience in preparing tax reports and finalizations
- Intermediate English skills
SOFT SKILLS
- Computer skills: can use MS Office particularly strong capabilities in MS Excel
- Ability to use accounting software (MISA)
- Being able to communicate with internal and external parties (primarily work with suppliers)
- Reporting skills
- High numeracy and sound technical skills
- Accurate & attention to detail and an investigative nature
Desired personal behaviors
- Ethical, i.e. fair, truthful, sincere, honest and discreet
- Diplomatic, i.e. tactful in dealing with people
- Organized, i.e. exhibiting effective time management, prioritization, planning, and efficiency
Quyền lợi được hưởng
- Working hours: Monday to Friday, 8:30 AM - 5:30 PM (hybrid-working mode).
- Competitive salary & 100% salary during probation; Year-end bonus, Annual Salary review.
- Personal Health-care insurance.
- Annual teambuilding and health check-up.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labour Laws (full salary).
- Provided with a laptop, phone SIM, and all necessary equipment for work.
- International working environment with a culture of trust and close collaboration in small teams.
- Personalized training and development programs to maximize your potential, opportunities for professional and personal growth in a dynamic company.
- Plus all the cool office perks: Free coffee, snacks, events, and personalized workstations tailored to your needs.
Công ty TNHH Một thành viên Phát triển Khu Công nghệ cao Thành phố Hồ Chí Minh (viết tắt là SHTPCo) được thành lập trong Khu Công nghệ cao Thành phố Hồ Chí Minh từ năm 2004, trên cơ sở tiếp nhận và phát triển từ Công ty Xây lắp Dầu khí Thành phố Hồ Chí Minh đã hoạt động hơn 30 năm trong ngành xây dựng và thương mại dịch vụ. Từ tháng 5/2015, SHTPCo trở thành doanh nghiệp thành viên của Tổng Công ty Công nghiệp Sài Gòn - TNHH Một thành viên (viết tắt là CNS). Từ khi ra đời, hoạt động trong Khu Công nghệ cao hơn 14 năm qua, cho đến nay và trong tương lai, SHTPCo luôn mong muốn là trở thành nhà cung cấp dịch vụ chuyên biệt hàng đầu cho các nhà đầu tư trong Khu Công nghệ cao.
SHTPCo kinh doanh đa ngành nghề nhưng chuyên sâu trong lĩnh vực Thương mại Dịch vụ và Xây dựng. Với phương châm "Đồng hành cùng phát triển", SHTPCo đáp ứng nhanh chóng và kịp thời; chất lượng và hiệu quả sản phẩm cung cấp:
- Thương mại Dịch vụ: Đầu mối cung ứng các loại hình dịch vụ phục vụ các nhà đầu tư trong suốt quá trình trước, trong và sau khi nhà đầu tư được cấp phép đi vào hoạt động trong Khu Công nghệ cao (dịch vụ cho thuê văn phòng, nhà xưởng, đưa đón nhân viên, vệ sinh môi trường, thiết kế, thi công cảnh quan, cây xanh, nội thất văn phòng, tổ chức sự kiện,…). Qua quá trình hoạt động, SHTPCo đã được nhiều khách hàng tín nhiệm, lựa chọn.
- Xây dựng: Nhận tư vấn quản lý dự án đầu tư; thầu thi công các công trình hạ tầng kỹ thuật (san lấp, đường xá, hệ thống cấp, thoát nước, cây xanh,…) và các công trình dân dụng công nghiệp (văn phòng, nhà xưởng,…); bảo trì các công trình hạ tầng kỹ thuật, hạ tầng xã hội và các công trình xây dựng khác trong và ngoài Khu Công nghệ cao.
Với mục tiêu đem lại sự hài lòng cao nhất cho khách hàng, SHTPCo cam kết luôn nỗ lực hết mình trong việc đón bắt và thỏa mãn những mong muốn của khách hàng, bởi sự đa dạng, sáng tạo và cải tiến liên tục về chất lượng dịch vụ, đội ngũ nhân lực có năng lực thiết kế và quản lý dịch vụ tốt; khai thác công nghệ mới nhanh; công nghệ tiên tiến bảo đảm năng suất lao động cao.