Việc làm Toyota Mỹ Đình

Cập nhật 15/09/2024 23:53
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH MTV Toyota Mỹ Đình
Chuyên viên kế toán
Toyota Mỹ Đình
1 việc làm 5 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 25 - 28 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Accounting Reporting

  • Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
  • Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
  • Perform the cash & bank reconciliation.
  • Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
  • Review AR, AP aging balance monthly.

Improving processes and organization

  • Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
  • Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.

Records in accounting

  • Accrual the expenditures which impact in month
  • Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
  • Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
  • Check revenue & VAT monthly
  • Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
  • Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
  • Gather and analyze financial information for internal use
  • Assume responsibility of accounting procedures
  • Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
  • Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
  • Preparing monthly, quarterly and annual reports.
  • Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
  • Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
  • Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
  • Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned

Stock & Inventory Management

Inventories

  • Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
  • Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
  • Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
  • Check & remind TFO which has not posted " Received".
  • Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
  • Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
  • Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
  • Do other tasks relating to the inventory.

Tax

  • VAT Tax declaration monthly/ quarterly
  • Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
  • Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
  • Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
  • Check all the following tasks related to taxes done.

Doing other tasks as managers request.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
  • Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
  • Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
  • In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
  • Organizational and leadership skills
  • A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
  • Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
  • Experience for Tax inspection.
  • Excellent communication and presentation skills
  • A problem-solver with attention to detail
  • Good understanding of MS Office and accounting software.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
FPT Tân Thuận 2, Tân Thuận, Tân Thuận Đông, Quận 7, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

Công ty TNHH MTV Toyota Mỹ Đình
Toyota Mỹ Đình Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
15 Đ. Phạm Hùng, Mỹ Đình, Nam Từ Liêm, Hà Nội

Công ty TNHH MTV Toyota Mỹ Đình được thành lập vào ngày 01/03/2004, trở thành Đại lý chính thức của Công ty ô tô Toyota Việt Nam (Toyota Việt Nam) ngày 08/05/2006 kinh doanh theo mô hình 4S. Toyota Mỹ Đình - Đại lý Toyota có cơ sở vật chất và quy mô lớn nhất Việt Nam và Đông Nam Á với diện tích mặt bằng 6.600 m2, gồm 3 tầng nhà xưởng được trang bị đồng bộ thiết bị chuyên dùng đạt tiêu chuẩn Quốc Tế.

Sau 10 năm hoạt động, trở thành đại lý số 1 của Toyota Việt Nam với nhiều thành tích ấn tượng. Khẩu hiệu “ let’s do it better” năm 2016 như một thông điệp mà Hội đồng quản trị muốn gửi tới toàn thể CBCNV Toyota Mỹ Đình – Không ngủ quên trong chiến thắng, không ngừng kaizen đổi mới sáng tạo trên mọi lĩnh vực hoạt động, tăng cường các hoạt động chăm sóc và duy trì khách hàng, nâng cao chất lượng dịch vụ, chất lượng đào tạo, tất cả vì một mục tiêu cuối cùng là đem lại sự hài lòng trên cả mong đợi của khách hàng, trở thành một địa chỉ tin cậy, một Đại lý được yêu thích nhất trong khu vực.

Những nghề phổ biến tại Toyota Mỹ Đình

Bạn làm việc tại Toyota Mỹ Đình? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Toyota Mỹ Đình

Toyota Mỹ Đình

Click để đánh giá