Phúc lợi
- Laptop
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
As an Accounting Intern, you will focus on supporting payment reconciliation processes, organizing and managing documentation, and assisting with various other accounting-related tasks within the department. This role is ideal for under-graduated students looking to gain practical experience in financial processes, particularly in payment accounting and reconciliation, in a dynamic and professional environment.
Key Responsibilities:
Payment Reconciliation Support:
- Assist in reconciling payment records with bank statements and internal systems.
- Ensure that all payments are accurately recorded and discrepancies are identified and resolved in a timely manner.
- Help maintain accurate records of all transactions related to payments and reconciliation.
Documentation Arrangement and Management:
- Organize and maintain payment-related documentation, including invoices, receipts, and contracts.
- Ensure proper filing and classification of documents to meet company compliance and audit requirements.
- Prepare and manage reports related to payment documentation and reconciliation status.
Departmental Support:
- Provide general administrative and accounting support to the payment accounting team as needed.
- Assist with month-end closing procedures, including gathering necessary payment documentation.
- Assist in processing various other tasks within the accounting department, including accounts payable/receivable support.
Yêu Cầu Công Việc
- Education: College/ University students in Accounting, Finance majors.
- Skills:
- Basic knowledge of accounting principles and payment processes and reconciliation.
- Good at Ms Office (Excel, Word, PowerPoint).
- Familiarity with accounting software (e.g., QuickBooks, SAP) is a plus.
- Strong organizational and documentation management skills.
- Energetic & willing-to-do mindset.
- Basic English communication.
- Ba able to work full-time is an advantage.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
NEXIA là một mạng lưới hàng đầu thế giới bao gồm các công ty tư vấn và kế toán độc lập, chất lượng cao, đáp ứng các yêu cầu về kinh doanh và tài chính cho các tổ chức, cá nhân với tầm nhìn quốc tế. Mạng lưới các công ty thành viên của NEXIA hoạt động trên 100 quốc gia tại hơn 590 văn phòng khắp thế giới với hơn 23.000 chuyên gia. Công ty TNHH NEXIA STT, tiền thân được biết đến từ năm 2004 với tên Công ty Hợp danh Kiểm toán và Tư vấn STT thành lập từ năm 2004, chuyên cung cấp các dịch vụ chuyên môn đa dạng về kiểm toán, kế toán, tư vấn tài chính, tư vấn thuế, dịch vụ hỗ trợ doanh nghiệp nhằm đáp ứng các nhu cầu trước mắt và dài hạn của khách hàng. NEXIA STT, có trụ sở chính tại Hà Nội và chi nhánh tại Thành phố Hồ Chí Minh và Hải Phòng, cam kết cung cấp dịch vụ cho khách hàng trên khắp đất nước.