Việc làm Nichiden Việt Nam

Cập nhật 19/12/2024 17:29
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Nichiden Việt Nam
Engineer, After Market Sales, Industry Quality Solution
Nichiden Việt Nam
5 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 06/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc

Mô tả công việc

Purpose of this position/Position summary
The Aftermarket Sales Engineer is responsible in driving revenue growth through the identification and development of aftermarket sales opportunities in Vietnam. This role requires a combination of technical expertise, strong sales acumen, and exceptional customer relationship management skills.
Primary duties and responsibilities
- Sales Growth: Develop and execute strategic sales plans to expand market share and drive revenue growth within assigned territories.
- Identify and Qualify Sales Opportunities: Proactively identify aftermarket sales opportunities within existing client accounts and new prospects. Evaluate customer needs and requirements to recommend appropriate aftermarket products and services.
- Funnel Development: Participate in exhibitions, seminars, webinars etc. to generate more sales and opportunities.
- Technical Consultation: Serve as a subject matter expert on our products and services, providing technical consultation and support to customers. Understand customer challenges and recommend tailored solutions to meet their specific needs.
- Proposal Development: Prepare and present compelling proposals and quotations to customers, outlining the features, benefits, and value proposition of our aftermarket products and services. Collaborate with internal teams to ensure accurate and timely proposal development.
- Relationship Management: Build and maintain strong relationships with customers, ensuring high levels of customer satisfaction and retention. Act as the primary point of contact for aftermarket sales inquiries, addressing customer concerns and inquiries promptly and effectively
- Collaboration: Collaborate cross-functionally with internal teams, including Applications, Service, Sales, Back Office, and Logistics to ensure seamless delivery of aftermarket products and services. Communicate customer requirements and feedback to internal stakeholders to drive product enhancements and improvements.
- Reporting: Generate a monthly sales progress report for assessment by the supervisor.
- Market Analysis: Stay abreast of market trends, competitor activities, and industry developments related to aftermarket products and services. Provide insights and recommendations to management based on market analysis to enhance our competitive positioning.

Yêu cầu công việc

Education
- Degree in Engineering or Business Studies/ Business Administration.
Experience
- At least 3 years' experience in Technical Application or Aftermarket Sales position.
- Ability to articulate technical information in a simplistic and concise manner.
- Experience using MS Office application.
- Knowledge of Engineering, Manufacturing or Inspection/Quality processes is a plus.
- Previous experience in Selling or support CAD, CAM, Statistical Software is a plus
Other skills
- Ability to read and understand technical drawings.
- Excellent analytical and problem-solving skills
- Good command of written and spoken English
- Sales process, Technical Content creation, Demonstration of Solutions
- Presenting confidently and clearly to a medium to large audience.
- Capability to work autonomously without direct supervision, while also demonstrating strong teamwork skills.
Working conditions & Other Attributes.
List working conditions, health parameters, any other (legally) required information
- Requires working in the field, directly at customer sites.
- Extensive travelling is required.
- Abide strictly to non-disclosure clauses e.g.: Compliance handling sensitive data.
- Adheres to ZEISS code of conduct

Quyền lợi được hưởng

Thưởng
Salary and Bonus scheme in accordance with company policy
Chăm sóc sức khoẻ
Health Insurance policy for employees & dependents in accordance with the company
Cơ hội du lịch
Travel and training in oversea (SEA, Germany...)
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Nichiden Việt Nam
Nichiden Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 10, Tòa nhà Galleria, 258 Nam Kỳ Khởi Nghĩa, Phường Võ Thị Sáu, Quận 3, TP HCM

Cùng với các nhà sản xuất, cung cấp – đối tác nối tiếng thế giới từ Nhật Bản, Châu Âu, Hàn Quốc, Đài Loan…, các dịch vụ chất lượng cao, hệ thống phân phối sản phẩm toàn cầu, sự am hiểu, kinh nghiệp dồi dào và trình độ kỹ thuật hiện đại, NICHIDEN đã có được sự công nhận của khách hàng và các công ty đối tác trong thời gian qua.

Phương châm kinh doanh của chúng tôi mang tính trực tiếp, “Mặt đối mặt” để bán hàng , đó chính là sức mạnh của các chúng tôi. Chúng tôi sẽ tiếp tục tăng cường các hoạt động cải cách bộ máy và phát triển nhân lực cho thời đại mới và thiết lập một mô hình kinh doanh mới để chúng tôi trở thành công ty sẽ ” cùng tiến tới tương lai ” với Quý khách hàng. Nhiệm vụ của chúng tôi: ” Bước vào thế giới chưa biết: Thay đổi – Thử thách 

Những nghề phổ biến tại Nichiden Việt Nam

Bạn làm việc tại Nichiden Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Nichiden Việt Nam

Nichiden Việt Nam

Click để đánh giá