Mô tả công việc
Accounting and tax duties:
● Collect, summarize, and verify debit notes, invoices, and other relevant documents to ensure timely and accurate payment processing.
● Prepare bank remittances via i-banking and follow up for approvals and results.
● Manage payroll, timesheets, and respond to inquiries from employees or supervisors (if any).
● Record the daily accounting entries to accounting software (FAST)
● Prepare monthly tax declarations (VAT, CIT, FCT, PIT).
● Handle dependent registration on the tax platform.
● Support for annual audit, VAT refund and transfer pricing documents preparation.
● Perform other assigned tasks required.
Admin:
● Handle the purchase process for PCs, devices, stationery (search quotation, suitable device, print label, hand over process for employee) and manage assets.
● Perform accounting tasks for the labor union.
● Arrange business trips (flight and hotel booking, visa, business trip decision, reimbursement)
● Perform other assigned tasks required.
Yêu cầu công việc
● Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field.
● Have Chief Accountant Certificate
● Minimum of 3-4 years of experience in accounting and administrative roles.
● Proficient in accounting software.
● Strong knowledge of tax regulations and compliance requirements.
● Advanced proficiency in MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
● Good organizational and time-management skills.
● Detail-oriented and able to work independently.
● Understanding of local governmental policies, regulations, and labor laws
● Proficiency in English communication (both verbal and written) or Japanese (N2)
■SALARY: Upto 35M Gross
■WORKING TIME: Mon - Fri: 9h00-18h00; fulltime trên office, sau ổn thì WFH 1 ngày/tuần
Quyền lợi được hưởng
- Annual performance review: twice/ year
- Performance Bonus for all staff
- Patents and Inventions bonus
- Bao Viet Premium Healthcare Insurance Package even during probation period
- Annual Health Check-up for all staff
- Good career advancement opportunities
- Opportunity to acquire technical knowledge and experience in the latest technologies
- 12 days annual leaves, + New Year holiday according to the Japanese calendar
- Company trip, Year-End Party
- Insurance in full gross salary
- Gift for Tet/ Autumn Festival
- Free coffee
CÔNG TY TNHH NORMSUN ADVISORY cung cấp các dịch vụ chuyên nghiệp toàn diện bao gồm Kế toán, Quản trị, Quản lý Nhân sự (HRM), Thành lập Công ty và Giải pháp dựa trên Đám mây. Với hơn 20 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực dịch vụ chuyên nghiệp, chúng tôi đảm bảo rằng các dịch vụ của chúng tôi đáp ứng mọi yêu cầu tuân thủ. Chuyên môn của chúng tôi trong nhiều lĩnh vực chức năng cũng cho phép chúng tôi cung cấp lời khuyên chuyên nghiệp có giá trị gia tăng để giúp bạn đạt được các mục tiêu kinh doanh của mình.
Phạm vi hoạt động kinh doanh của chúng tôi bao phủ hầu hết khu vực Châu Á Thái Bình Dương và một số khu vực ở Châu Âu, Bắc Mỹ và Trung Đông. Với kinh nghiệm tích lũy trên toàn cầu, chúng tôi đảm bảo rằng lời khuyên của chúng tôi sẽ giúp bạn tạo ra lợi thế cạnh tranh.