TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will act as the strategic architect, transforming business and brand challenges/opportunities into compelling creative and communication directions. This role demands a strategist who combines creativity with analytical acumen to devise communication strategies that effectively tackle brand challenges/opportunities. The planner will collaborate closely with To-Consumer, To-Business, and Media teams to ensure campaigns are cohesive and impactful.
Roles & Responsibilities
- Insight Development: Leverage existing internal analytic tools, BHT, social listening, regional research, and conduct local research (if needed) to gather valuable insights and form creative and communication strategies
- Market and Competition Analysis: Stay updated on competitor movements, communication trends, and cross-field case studies to enrich market knowledge and initiate impactful campaigns
- Creative Brief Development: Write detailed creative briefs for all types of campaigns, including To-Consumer and To-Business, and provide the ideal environment for creative development. Combine market data, qualitative/desk research, product knowledge, and execution references to enable the creative team to produce innovative ideas, especially for digital platforms
- Communication Strategy: Develop communication strategies and work closely with internal and external teams to ensure integrated communication across all touchpoints
- Reputation Building: Document case studies and prepare award submissions to highlight the marketing team's achievements and build its reputation
- Cross-functional Collaboration: Act as the center of expertise to collaborate with Marketing Team (To-C/To-B/Media), Platform Campaigns, and IP Campaigns and other XFN to co-develop cohesive and effective campaigns
Minimum Qualification:
- Minimum of 2 years of experience in an agency setting, preferably in roles such as Creative Planner or Strategic Planner (e-commerce client exposure is a plus)
- Ability to blend creativity with analytical skills to develop effective communication strategies
- Comfortable working in a fast-paced environment and flexible enough to deliver campaigns of varying scales within short lead times
- Ability to work independently and demonstrate strong self-motivation
Tập đoàn SHARP là một tập đoàn sản xuất điện tử của Nhật Bản, thành lập năm 1912. Trụ sở chính đặt tại Osaka Nhật Bản.
Thương hiệu Sharp nổi tiếng thế giới với các sản phẩm và giải pháp rất độc đáo. Mục tiêu của chúng tôi là tạo được sự cân bằng giữa thời gian dành cho công việc và cho cuộc sống riêng nhờ vào các sản phẩm có thể hỗ trợ cuộc sống con người trong công việc, ở nhà hay bất kì nơi đâu. Dòng sản phẩm điện tử gia dụng của Sharp có thể giúp bạn hưởng thụ cuộc sống tốt hơn, sống thoải mái hơn và mở ra những triển vọng mới.
Sự thịnh vượng của chính thương hiệu Sharp trong tương lai gắn liền với sự thịnh vượng của khách hàng, đại lí bán hàng và các cổ đông… thực sự, tất cả đều thuộc về đại gia đình Sharp. Thương hiệu Sharp không đơn thuần quan tâm đến mục tiêu mở rộng doanh số. Điều thương hiệu Sharp thực sự chú trọng là làm sao sử dụng các công nghệ mới và độc đáo để góp phần xầy dựng văn hóa và cuộc sống tốt đẹp cho mọi người trên khắp thế giới.
Công Ty TNHH Sharp Manufacturing Việt Nam (SMV) chính thức hoạt động vào tháng 5/2020 tọa lạc tại số 3, đường số 16 VSIP II-A, Tân Uyên, tỉnh Bình Dương. Nhà máy chuyên sản xuất các dòng sản phẩm điện tử gia dụng hàng đầu thế giới. Các sản phẩm chính tại SMV bao gồm: Máy lọc không khí, màn hình LCD dùng cho ô tô, module
camera...
Công ty chúng tôi mong muốn được mở rộng nguồn nhân lực trẻ, năng động và sáng tạo cho công ty đồng thời tạo cơ hội học tập và trải nghiệm trong môi trường làm việc chuyên nghiệp, đa quốc gia cho các bạn sinh viên mới ra trường. Chúng tôi luôn mang đến cho toàn thể nhân viên những chế độ phúc lợi và môi trường làm việc tốt nhất
Review Sharp Manufacturing Việt Nam
Thu nhập ổn định trong thời lạm phát cũng ok (GG)
CEO không công bằng trong công việc (Indeed)
CEO không công bằng trong công việc (Indeed)