No 36, Street 6, VSIP 1, Thuan An, Binh Duong
Mô tả công việc
Administrative Support:
- Act as the primary point of contact between the Managing Director and internal/external stakeholders.
- Manage and prioritize the MD’s calendar, appointments, and meetings.
- Prepare meeting agendas, attend meetings with the MD, and take detailed meeting minutes.
- Organize and coordinate business travel, including itineraries and accommodations.
- Prepare reports, presentations, and documents for MD meetings and decision-making.
- Coordinate and manage communication, both written and verbal, on behalf of the MD.
- Maintain records, files, and documentation to facilitate quick access to information.
- Collaborate with various departments to ensure smooth communication and alignment with corporate strategies
- Handle confidential information with discretion and professionalism.
- Perform ad hoc administrative tasks and project coordination as required.
Legal Management:
- Legal Support:
- Provide legal advice and guidance to the organization and departments on various matters including contracts, corporate governance, intellectual property, etc.
- Draft, review, and negotiate legal contracts, agreements, and other legal documents to ensure compliance with relevant laws and regulations.
- Assist with dispute resolution, including liaising with external legal counsel.
- Ensure that the company’s policies, procedures, and practices comply with legal requirements and regulatory standards.
- Compliance and Risk Management:
- Monitor and manage the organization’s legal and compliance risks.
- Keep abreast of new laws and regulations affecting the business and advise the MD on necessary adjustments.
- Ensure compliance with corporate governance standards, health & safety regulations, and industry-specific rules.
- Corporate Affairs:
- Manage the company’s legal filings, including corporate records.
- Assist in the preparation of reports and submissions to government bodies or regulatory agencies.
- Oversee intellectual property matters such as trademarks, patents, and copyrights.
Other Duties:
- Perform any other duties assigned by the Managing Director.
Yêu cầu công việc
- Education:
- Bachelor’s degree in Law or equivalent;
- Experience:
- Minimum 5 years of experience in a legal management role with at least 2-3 years of administrative support experience at the executive level.
- Proven experience in contract negotiation, legal compliance, and risk management.
- Skills:
- Strong understanding of corporate governance and other relevant legal practices.
- Excellent communication, interpersonal, and negotiation skills.
- Ability to manage multiple tasks, prioritize, and meet deadlines.
- High attention to detail and organizational skills.
- Proficiency in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint) and legal research.
- Proficiency in English and Vietnamese communication
- Confidentiality and integrity in handling sensitive information.
- Ability to work independently and within teams.
- Strong analytical and problem-solving abilities.
Quyền lợi được hưởng
Working Hours:
- 8h15-17h00, 05 days per week
Salary & Benefits:
- Salary: Negotiable during the interview process.
- Bonuses: Includes a 13th-month salary and performance-based bonus.
- Leave: 18 days of annual leave, plus Christmas Day off.
- Insurance: Contributions to social, health, and unemployment insurance are provided during the probationary period.
- Meals: Complimentary lunch is provided daily.
- Health: Annual health check-ups to ensure employee well-being.
- Comprehensive Insurance: 24/7 coverage for employees and their dependents (children).
Professional Development:
- Training courses to enhance skills and career development opportunities
Allowances:
- Mobile phone allowance
Engagement Activities:
- BM Night, Sports Day
- BM Trip and BM Family Day
- Women’s Day celebrations
- Lucky Money for Tet Holiday
- Mid-Autumn Festival
Recognition & Rewards:
- Foundation Awards: Recognizing the achievements of employees and their children.
- Loyalty Rewards: Honoring long-term dedication with special incentives.
- Career Advancement: Exciting opportunities for promotion and growth.
Additional Benefits:
- Van transportation service
- Support and benefits provided by the Trade Union
Tập đoàn SHARP là một tập đoàn sản xuất điện tử của Nhật Bản, thành lập năm 1912. Trụ sở chính đặt tại Osaka Nhật Bản.
Thương hiệu Sharp nổi tiếng thế giới với các sản phẩm và giải pháp rất độc đáo. Mục tiêu của chúng tôi là tạo được sự cân bằng giữa thời gian dành cho công việc và cho cuộc sống riêng nhờ vào các sản phẩm có thể hỗ trợ cuộc sống con người trong công việc, ở nhà hay bất kì nơi đâu. Dòng sản phẩm điện tử gia dụng của Sharp có thể giúp bạn hưởng thụ cuộc sống tốt hơn, sống thoải mái hơn và mở ra những triển vọng mới.
Sự thịnh vượng của chính thương hiệu Sharp trong tương lai gắn liền với sự thịnh vượng của khách hàng, đại lí bán hàng và các cổ đông… thực sự, tất cả đều thuộc về đại gia đình Sharp. Thương hiệu Sharp không đơn thuần quan tâm đến mục tiêu mở rộng doanh số. Điều thương hiệu Sharp thực sự chú trọng là làm sao sử dụng các công nghệ mới và độc đáo để góp phần xầy dựng văn hóa và cuộc sống tốt đẹp cho mọi người trên khắp thế giới.
Công Ty TNHH Sharp Manufacturing Việt Nam (SMV) chính thức hoạt động vào tháng 5/2020 tọa lạc tại số 3, đường số 16 VSIP II-A, Tân Uyên, tỉnh Bình Dương. Nhà máy chuyên sản xuất các dòng sản phẩm điện tử gia dụng hàng đầu thế giới. Các sản phẩm chính tại SMV bao gồm: Máy lọc không khí, màn hình LCD dùng cho ô tô, module
camera...
Công ty chúng tôi mong muốn được mở rộng nguồn nhân lực trẻ, năng động và sáng tạo cho công ty đồng thời tạo cơ hội học tập và trải nghiệm trong môi trường làm việc chuyên nghiệp, đa quốc gia cho các bạn sinh viên mới ra trường. Chúng tôi luôn mang đến cho toàn thể nhân viên những chế độ phúc lợi và môi trường làm việc tốt nhất
Review Sharp Manufacturing Việt Nam
Thu nhập ổn định trong thời lạm phát cũng ok (GG)
CEO không công bằng trong công việc (Indeed)
CEO không công bằng trong công việc (Indeed)