Việc làm SPS

Cập nhật 14/12/2024 12:53
Tìm thấy 9 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH SPS VIETNAM
Bilingual Customer Service & Training Specialist (German/Vietnamese)
SPS 3.8★
60 đánh giá 45 việc làm 6 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 22/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm
  • CLB thể thao

Mô tả Công việc

Principle duties:

  • We are seeking an experienced and enthusiastic Customer Service & Training Specialist fluent in both German and Vietnamese to join our team. This individual will play a key role in developing, coaching, and mentoring our customer service agents, equipping them with the skills necessary to provide exceptional customer support. The trainer will focus on fostering a service-oriented mindset, delivering sales through service, and maintaining the brand's voice while ensuring effective communication in both languages.

Key Responsibilities:

  • Language Support: Deliver training sessions primarily in Vietnamese, providing agents with the tools and skills needed to support German-speaking customers effectively. Offer guidance on cultural nuances and language best practices to ensure clarity and excellent customer service through translation tools.
  • German Language Training: Conduct basic German language classes for agents, providing foundational knowledge to enhance their understanding of common phrases, customer interactions, and culturally appropriate responses.
  • Cultural Awareness Training: Provide training on German cultural nuances and communication styles to ensure agents are culturally sensitive and can build rapport with German-speaking customers.
  • Training Delivery: Develop, organize, and deliver interactive training sessions for customer service agents, covering product knowledge, customer service techniques, sales through service methods, and best practices for live chat interactions.
  • Live Chat Expertise: Train agents specifically on live chat service techniques, including quick, empathetic responses, multitasking, and maintaining brand voice while engaging with customers online. Evaluate and provide feedback on live chat interactions to optimize performance.
  • Translation Support: Guide agents on the effective use of translation tools to translate between Vietnamese and German, ensuring accuracy, cultural sensitivity, and clarity in customer communication.
  • Quality Assurance: Observe live chat and call interactions, provide feedback to the Quality Control team, and identify improvement opportunities to enhance the quality of customer engagements.
  • Sales Coaching: Promote a "Sales in Service" approach, coaching agents to upsell and cross-sell services while maintaining a strong customer-first mindset.
  • System Familiarization: Train agents to effectively navigate and use live chat systems, emphasizing self-service options and efficient customer issue resolution.

Yêu Cầu Công Việc

Qualifications:

  • Proficiency in German and Vietnamese (both spoken and written) is required.
  • Basic English is a plus
  • Experience in Customer Service Training, with a focus on live chat service or related coaching roles, ideally within the telecommunications industry.
  • Strong knowledge of customer service software, CRM systems, and the ability to teach technical processes.
  • Experience in translation and effective use of translation tools for communication between Vietnamese and German.
  • Ability to conduct basic German language classes for Vietnamese-speaking agents to support customer interactions
  • Understanding of German culture and communication nuances to ensure agents can relate to customers appropriately and effectively.
  • Demonstrated ability to create engaging and impactful training materials and sessions.
  • Excellent communication skills with an empathetic and motivational approach.
  • Experience promoting service-based sales strategies and fostering a supportive learning environment.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Tòa nhà Saigon ICT, CVPM Quang Trung, Q. 12

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh

Video Tuyển Dụng

Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Toà nhà Saigon ICT, Công viên phần mềm Quang Trung, Phường Tân Chánh Hiệp, Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

CÔNG TY TNHH SPS VIETNAM là công ty chuyển đổi kinh doanh dựa trên công nghệ hàng đầu. Với Giải pháp nơi làm việc doanh nghiệp đổi mới của mình, chúng tôi trao quyền cho các tổ chức áp dụng các khái niệm công việc kết hợp để nâng cao năng suất và tính linh hoạt. Giải pháp Kinh doanh Công nghệ của chúng tôi tập hợp công nghệ tiên tiến, chuyên môn sâu về quy trình theo chiều dọc và lực lượng lao động toàn cầu đa dạng để hỗ trợ khách hàng trong hành trình chuyển đổi kỹ thuật số và giải quyết hiệu quả những thách thức phức tạp nhất của họ.


Review SPS

3.8
60 review

12/12/2024
Nhân viên hành chính tại Hồ Chí Minh

Đãi ngộ và lương thưởng rõ ràng hơn các công ty khác (IT)

12/12/2024
IT Officer tại Hồ Chí Minh

Thoải mái về giờ giấc và tự do cho nhân viên (IT)

12/12/2024
Nhân viên hành chính tại Hồ Chí Minh

Mình nghĩ là dự án BPO ở đây chất lượng và giúp mình phát triển khả năng tiếng Đức (IT)

Những nghề phổ biến tại SPS

Bạn làm việc tại SPS? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo SPS

SPS

Click để đánh giá