Mô tả công việc
With the business environment is ever changing, Finance function is called to become more strategic focus. With the establishment of the Finance Business Service, a regional platform that not only overcoming the sub-scale issue in-market, built on virtual competencies model comprising critical corporate functions and business capabilities, but also allow us to create headroom and re-invest in capabilities that help to realize Chanel 2024 vision.
Under this new target operating model, all transactional activities will be migrated into Finance Business Service Team. In order to ensure the quality of our service, we need to look for a high caliber Accountant to support AP/AR Manager (cluster) to perform the invoice processing for market(s) in Asia.
Key Responsibilities:
• Reporting to our cluster Finance Managers - Accounts Payable/Receivable and the incumbent will be responsible to perform the invoice processing in Asia markets:
• Perform daily defined AP processing tasks based on identified RACI for transactional processing and accounting activities such as invoice posting, payment processing, the preparation of the appropriate offsetting entries and appropriate documentation.
• Understand hand-offs between individuals / systems and interfaces
• Perform daily Accounts Receivable operation and deliver exceptional services to Asia countries and accounting activities such as sales order, payment reconciliation between system, RCV wholesale settlement, Sales report to landlord, cash collection, consignment, month end aging, TM1 sales reconciliation etc.
• Handle general enquiries from external parties (e.g. vendors/customers) and business users
• Practise CHANEL's internal controls (manual and automated) at transactional level
• Escalate inappropriate behaviour / activities (e.g. professional / ethical misconduct, non-compliance with policies), if any
• Assist AP& AR Finance manager to drive for process efficiency & trade working capital improvement
• Able to articulate system issues clearly to subject matter experts to ensure solutions can be identified and implemented
• Comfortable with learning new system tools & Able to adopt technological tools in business processes to meet job requirements
• Provide system training to business users in AP and AR processes.
Yêu cầu công việc
• University degree or equivalent
Work Experience
• Minimum 3 years working experience
• Worked in Shared Service Center is an advantage
• Solid expertise / operational know-how of procure-to-pay processes and understanding of market specificities
• Experience in operational know-how of all other finance processes are an advantage
Required Competencies
• Embrace challenges to develop new skills and take on new responsibilities
• Learn from personal mistakes and apply learning from experiences
• Work together with fellow team members toward a common goal
• Support fellow team members in day-to-day work
• Understand and respect the differences in team members' background, skills, interests, and motivations to work together more effectively
• Convey facts and information clearly and accurately
• Respond to stakeholder concerns promptly and in a professional manner
• Conduct assessments to address problems. Identify suspicious patterns in financial data and raises relevant issues and concerns with higher level management
• Demonstrate determination to achieve goals over time and resists pressure to give up until goal has been attained
• Demonstrate ability to acquire new knowledge and skills to adapt to change
• Experiment and redefine complex business issues through constant clarification of audience needs and questioning
• Seek new methods of working that could result in higher productivity even if the outcome is not guaranteed
• Languages: Must be able to read, write and understand both local and English language
Quyền lợi được hưởng
15 days paid Annual Leave
Nghỉ phép có lương
Private health insurance for employee and dependents
Công ty TNHH Sun Air - Tập đoàn Sun Group, là cầu nối để hãng máy bay phản lực danh tiếng bậc nhất thế giới tiếp cận với giới thượng lưu Việt.
Thành lập năm 2021, Sun Air là công ty kinh doanh dịch vụ hàng không hạng sang đầu tiên tại Việt Nam, cung cấp các dịch vụ đẳng cấp bao gồm kinh doanh chuyên cơ, quản lý chuyên cơ, cho thuê chuyên cơ và các tour đẳng cấp.
Mang đến sự thoải mái, tiện nghi và riêng tư tối đa, Sun Air đặt nhiệm vụ trọng tâm trong việc không ngừng duy trì và nâng tầm dịch vụ du lịch hàng không hạng sang tại Việt Nam lên tầm cao mới. Mong muốn cung cấp dịch vụ du lịch riêng phù hợp với đa dạng yêu cầu của bạn, Sun Air luôn sẵn sàng đồng hành trên mọi chuyến công tác và du lịch của bạn.
Được biết đến là thành viên mới nhất trong hệ sinh thái của Sun Group, Sun Air là một mảnh mới và hoàn hảo đóng góp vào sự đa dạng hoạt động kinh doanh đa ngành của Sun Group. Sun Air không chỉ kết nối tất cả các sản phẩm, dịch vụ vượt trội trong hệ sinh thái của Sun Group mà còn góp phần phát triển dịch vụ hàng không hạng sang tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm chăm sóc sức khỏe , BHXH, BHNT.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
- Được tham gia các buổi party, company trip cùng công ty
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2021, Sun Air là công ty kinh doanh dịch vụ hàng không hạng sang đầu tiên tại Việt Nam, cung cấp các dịch vụ đẳng cấp bao gồm kinh doanh chuyên cơ, quản lý chuyên cơ, cho thuê chuyên cơ và các tour đẳng cấp.
Mission
- Các giá trị cốt lõi của Sun Air định vị chúng tôi là ai, chúng tôi đại diện cho điều gì và mọi hành động chúng tôi thực hiện – từ việc đưa các thành viên mới vào nhóm đến những dịch vụ chúng tôi cung cấp cho khách hàng và cộng đồng, và thậm chí cả cách chúng ta đối xử với nhau.
An toàn - Đẳng cấp - Khác biệt là những giá trị cốt lõi mà Sun Air hướng đến trong mọi quyết định, hành động và dịch vụ mà chúng tôi cung cấp.
Chúng tôi cung cấp Dịch vụ Đặc biệt bằng cách thấu hiểu và đáp ứng nhu cầu của khách hàng.
Chúng tôi là Sun Air!