The primary objective of Group-wide Internal Audit (‘GwIA’) is to assist the Board, Group Executive Committee, Group Audit Committee (GAC) and Group Risk Committee (GRC) in protecting the assets, reputation and sustainability of the organisation through the assessment and reporting of the overall effectiveness of risk management, control and governance processes across the Group; and by appropriately challenging Executive Management to improve the effectiveness of those processes.
The purpose of the role is to assist the GwIA Senior Management Team in providing the Local Business Unit (LBU) Board and Management assurance on company’s internal controls and identifying opportunities for improvement over all aspects of the business, develop and execute the LBU audit plan and continuously monitor to ensure alignment with business strategies, manage local and group stakeholders.
Job Responsibilities
- Required to have a good working relationship with Audit Directors and other members of the Internal Audit Management team.
- Key accountabilities including building and sustaining good working relationships with senior operational line management.
- Help to construct the annual audit plan in consultation with their colleagues and business line management. Clear articulation of specialist audit and resource needs to deliver the annual audit plan provided to Technical leads.
- Responsible individually and collectively for the scheduling of the resources of the Audit Plan. Ongoing liaison with the GwIA Practice Team to ensure effective management of the GwIA resource plan.
- Manage a large portfolio of varied audit assignments to time, quality and budget. Managers have a responsibility for reviewing the audit working papers in line with the GwIA audit methodology.
- Line managing a team of Auditors/Principal Auditors within a matrix structure with responsibility for the line management of individuals, with responsibility for coaching and mentoring individuals and providing feedback on performance following completion of each assignment.
- The job holder is responsible for discussing the audit report and findings with senior line management and for ensuring that appropriate responses are obtained for each issue raised in the report.
- Ensuring a post audit review is conducted at the end of each audit assignment in line with the GwIA audit methodology.
- To represent GwIA in management of stakeholder relationships.
- Encourage auditor involvement in office and other professional meetings outside the project.
- Understand the Senior Management and Audit Committees expectations.
- Prepare materials, attend and present in the key meetings such as Audit Committee Meetings
- Routinely seek information from the auditee regarding their needs and concerns.
- Work with management to ensure risk based audit plan covers all major risks the organization faces.
- Distinguish between issues that should be communicated upward and included in the Audit report.
- Seek industry/service line training and stay informed about the new developments.
- Lead or participate in other GwIA driven initiatives as required.
Công ty TNHH TMDV Dược Phẩm Bình Phú
Số nhân viên: 100-499
Ngày thành lập: 31/03/2010, thay đổi lần 5 ngày 17/07/2017.
Giới thiệu chung: Tiền thân là công ty dược cấp 2-3, vượt qua những khó khăn thử thách ban đầu, đến nay dược phẩm BÌnh Phú đã có những bước phát triển chuyển mình và dần dần ổn định.
Ngày nghề kinh doanh: Bán buôn thuốc thành phẩm, phân phối thuốc sỉ, thương mại xuất-nhập khẩu thuốc & thực phẩm chức năng, mỹ phẩm…
Slogan: “Hạnh phúc khi được sẻ chia” => như một lời câm kết cũng là sứ mệnh khi Bình Phú đặt mình vào 4 vị trí, sự kết nối bốn bên, nó như những móc xích liên kết với nhau, Nó có giá trị vô hình nhưng lại là hữu hình để BÌnh Phú hoàn thành sứ mệnh của mình đối với cộng đồng. mang đến cho cộng đồng những giá trị thực và đó là mục tiêu mà chúng tôi hướng đến.
Trách nhiệm:
- Trở thành đối tác uy tín, tin cậy, trách nhiệm và chân thành đối với đối tác, khách hàng trong và ngoài nước.
- Bình Phú luôn quan tâm, lắng nghe, sửa đổi để phù hợp với điều kiện thực tế.
- Luôn chú trọng nâng cao chất lượng, dịch vụ chăm sóc khách hàng để mang đến cho khách hàng những sản phẩm dịch vụ chất lượng và tin cậy.