Mô tả công việc
1. Material purchasing management:
- Supervise to purchase non-merchandising materials and equipment for both store and HQ such as plastic bag, weigh label, printing form, medical products, chemicals, seal & money bag, laptop, PC etc.
- Control the payments of all the expenses related to purchase non-merchandising material and equipment for suppliers.
- Maintain the good relationship with long-term suppliers and frequently evaluate their price, quality and after sales service.
- Look for new suppliers to expand the supplier zone, localize & secure the source of supplies.
- Receive and consider proposals of Admin store and other departments to make suitable changes for store operation.
- Cooperate with other departments for proceeding new projects.
- Propose to sign principle contract with reputable suppliers to facilitate order and payment process.
- Receive and solve any issues regarding to the quality of materials and equipment.
- Make list of materials using for new store opening, conduct the action plan to insure all materials are purchased and delivered on time.
2. Material expense and budget control
- Review, setup and manage the yearly material budget for all stores.
- Make monthly material expense report, analyze the reason for increasing or decreasing, propose countermeasure to reduce the cost.
- Building guideline & procedure for ordering, managing materials and equipment for store operation.
3. Fixed assets management
- Cooperate with Accounting Dept. to manage company’s fixed assets.
- Propose to dispose of fixed assets whose depreciation periods are over
4. Others
- Other tasks or responsibilities as assigned by Facility Management Manager
Yêu cầu công việc
- University degree
- From 3 years experience purchasing, admin general affair
- Good command of spoken and written English
- Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet
- Good problem solving skills
- Detail oriented and be able to handle multi-tasks
- Good organizing and time-management skills
- Strong communication skill (both verbal & written)
Quyền lợi được hưởng
- Meal Allowance & Gasoline
-13th Salary & Performance Bonus
-12 paid days off per year
-Premium health care insurance
-Professional, dynamic & flexible working environments
Working time: 8:30 - 17:30 (Mon-Fri + 1 Sat/ Month, 1 flexible working day /week)
Được thành lập từ mùng 8 tháng 6 năm 2010 Công ty TNHH Sản xuất và Thương mại Hikari Việt Nam hoạt động trong lĩnh vực ngành công nghiệp phụ trợ Hiện nay chúng tôi có khoảng hơn 150 khách hàng trong đó có các tập đoàn lớn của Việt Nam và Nước ngoài, các doanh nghiệp FDI như Tập đoàn Viettel, Canon, Kyocera, Nidec Corp., Panasonic, Samsung…
Công ty TNHH Sản xuất và Thương mại Hikari Việt Nam cam kết mang đến cho khách hàng sự hài lòng tối đa bằng các sản phẩm chất lượng cao, dịch vụ tốt nhất , đảm bảo đúng tiến độ và hiệu quả với chi phí hợp lý nhất. Sau nhiều năm hoạt động công ty đã đầu tư và mở rộng thêm phạm vi kinh doanh như Lĩnh vực kinh doanh
- Khu công nghiệp nhà xưởng, tư vấn cấp giấy phép đầu tư, cung ứng đất và nhà xưởng sản xuất, cho thuê đất và nhà xưởng sản xuất, kết nối doanh nghiệp sản xuất
- Sản xuất, khuôn mẫu chính xác, ép phun nhựa, gia công cơ khí, jig đồ gá/ automation
- Thương mại, máy móc trang thiết bị, phụ kiện và đồ thay thế, dầu mỡ, hóa chất, nguyên phụ liệu, xúc tiến thương mại
- Dịch vụ, sửa chữa và bảo dưỡng lắp đặt hệ thống máy móc, tư vấn và thực hiện giải pháp tối ưu hóa trong sản xuất, đào tạo và chuyển giao công nghệ
- Sản xuất và phân phối thực phẩm, sản xuất thực phẩm, phân phối thực phẩm, xuất nhập khẩu thực phẩm, hoa quả tươi
- Dự án: Dự án trong lãnh thổ Việt Nam, viễn thông, thiết bị, gia công chế tạo