Mô tả công việc
We are looking for an experienced and dedicated Sales Executive to build up our business activities.
The Assistant for the Cocoa Experiences Project will guide customers through engaging cocoa experiences and support B2B sales administration tasks. You'll share the story of Vietnamese chocolate, manage customer interactions, and ensure smooth order execution for B2B sales. Your role blends storytelling, customer service, and administrative tasks to create memorable experiences.
PRIMARY DUTIES
Host
• Act as the primary host, leading customers through engaging cocoa experiences.
• Share captivating stories about cocoa history, Vietnamese chocolate, and culture.
• Conduct mini-tours showcasing the cocoa journey from garden to kitchen, featuring interactive elements like chocolate tasting and making.
• Offer personalized guidance on signature chocolate product tastings.
• Promote products and services to enhance customer engagement and satisfaction.
• Deliver exceptional customer service to create memorable and meaningful experiences.
• Prepare and manage materials, tools, and props for cocoa experience sessions.
• Collaborate with internal teams to ensure smooth session preparation and execution.
Admin – Support B2B Channels
• Coordinate with sales, operations, and production to ensure smooth order execution.
• Manage order processing, delivery schedules, and packaging quality.
• Monitor stock availability for sales and demonstrations.
• Prepare and manage documents for orders, payments, and invoices; follow up with customers as needed.
• Maintain and update customer databases and internal records.
• Provide administrative support and assist with internal and external coordination
Quyền lợi được hưởng
‒ Salary: 8mil – 10mil (basic salary)
‒ Sales incentives monthly if reach the target
‒ 5 days per week
‒ SHUI in full, based on the gross salary
‒ Lunch allowance, parking allowance (depend on working location), birthday benefit.
‒ 12 days of annual leave + 01 leaving on the birthday
‒ Training opportunities
‒ Health insurance 24/7 after working 24 months continuously
‒ Annual salary review
‒ Yearly health check
‒ Yearly company trip (depend on business result)
Yêu cầu công việc
• Strong interest in cocoa, chocolate, and Vietnamese culture, with enthusiasm to learn and share this passion.
• Exceptional storytelling and communication abilities to engage and connect with customers in both Vietnamese and English.
• Previous customer-facing experience, preferably in hospitality, coffee, or bartending services.
• Highly organized, detail-oriented, and skilled in time management, with a proactive approach to problem-solving.
• Positive attitude, ability to thrive in a dynamic, fast-paced environment, and willingness to work flexible hours, including weekends and holidays.
• Proficiency in Microsoft Office and experience with administrative tasks.
• Collaborative and well-mannered, with the ability to build strong relationships with customers, partners, and team members.
Yêu cầu hồ sơ
Công ty TNHH Thương Mại Quang Dũng (Công ty Quang Dũng) được thành lập theo Giấy phép kinh doanh số: 070866 do Sở Kế hoạch và Đầu tư Thành phố Hồ Chí Minh cấp ngày 04/02/1999, chuyên kinh doanh các mặt hàng nguyên liệu thức ăn chăn nuôi tại Việt Nam. Trụ sở chính tại tầng 20, tòa nhà Centec, số 70-72 Nguyễn Thị Minh Khai, phường 6, quận 3, TP. Hồ Chí Minh.
Công ty Quang Dũng được chính thức thành lập từ năm 1999, ở thời điểm mà ngành sản xuất thức ăn chăn nuôi công nghiệp trong nước mới bắt đầu hình thành và phát triển. Với kinh nghiệm và uy tín kinh doanh qua nhiều năm, công ty Quang Dũng luôn được đánh giá là một trong những nhà cung cấp uy tín, chất lượng và đáng tin cậy trong lĩnh vực cung ứng nguyên liệu phục vụ cho ngành sản xuất thức ăn chăn nuôi công nghiệp trong nước, thể hiện qua sự phát triển bền vững của công ty và các phần thưởng được trao tại các hội thảo và hội nghị chuyên ngành do Bộ Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn tổ chức.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building, du lịch hàng năm
- Thể thao: Bóng chuyền, cầu lông,..
- Các sự kiện ngày kỷ niệm công ty, các ngày đặc biệt như : Quốc khánh, 8/3,...
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, Chính thức thành lập Công ty TNHH TM Quang Dũng. Văn phòng tại Trung Tâm Thương Mại Sài Gòn, Quận 1, TP.HCM
- Năm 2000, Thành lập chi nhánh tại Hà Nội, văn phòng đặt tại tòa nhà Horizon, Quận Đống Đa, Hà Nội
- Năm 2002, Văn phòng chính chuyển về tòa nhà Norlfolk Mansion và thành lập Công ty TNHH DV Vận tải Quang Dũng (QDTrans)
- Năm 2004, Văn phòng chính và các công ty trực thuộc chuyển về tòa nhà The Colonnade. Thành lập Công ty Phân phối Công nghệ Quang Dũng (QDTek), chuyên kinh doanh các sản phẩm công nghệ thông tin. QD cũng chính thức trở thành đại lý độc quyền của Bunge trong việc mua bán và phân phối nguyên liệu thức ăn gia súc tại Việt Nam
- Năm 2005, Thành lập Công ty TNHH Thực phẩm Dinh Dưỡng Sài Gòn (Saigon Nutrifood), chuyên sản xuất và cung cấp những sản phẩm xúc xích tiệt trùng và thực phẩm đóng hộp.
- Năm 2007, Thành lập Công ty CP Nguyên liệu Mêkông (Mekonutri) chuyên nuôi trồng, chế biến và xuất khẩu các mặt hàng thủy sản, kinh doanh nguyên liệu thức ăn chăn nuôi trong nước
- Năm 2010, Trở thành đối tác chiến lược của Bunge tại Việt Nam, là một trong những thành viên sáng lập và là cổ đông của Nhà máy Ép dầu Bunge Việt Nam. Thành lập Công ty CP Dầu Thực vật Nam Mỹ (Savo), chuyên kinh doanh mặt hàng dầu thô khử gum, dầu tinh luyện
- Năm 2015, Thoái vốn và chuyển nhượng toàn bộ vốn góp tại Saigon Nutrifood
- Năm 2021, Thoái vốn và chuyển nhượng toàn bộ vốn góp tại Vietnam Agribusiness Holdings Pte Ltd
Mission
Cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, đáng tin cậy để đáp ứng nhu cầu của khách hàng và đóng góp vào sự phát triển của cộng đồng.