Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Vareal Group là 1 tập đoàn về công nghệ thông tin chuyên về lĩnh vực dịch vụ phần mềm của Nhật. Được thành lập từ năm 2006, Vareal Group không ngừng phát triển và trở thành một nhà cung cấp dịch vụ phần mềm có uy tín cho các công ty và tập đoàn lớn tại Nhật với dịch vụ, sản phẩm phần mềm vô cùng chất lượng và luôn mang lại giá trị vượt trên cả mong đợi của khách hàng. Vareal Group hoạt động trên các mảng chính như RoR, AI, VR, Robot,...
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2006
Mission
-
Chúng tôi, Vareal Việt Nam, không chỉ chung tay, đồng lòng cùng nhau tiến bước với mong muốn tạo nên những tài sản trí tuệ trên nền tảng STEAM là sự kết hợp của 5 yếu tố: Khoa học (Science), Công nghệ (Technology), Kỹ thuật (Engineering), Toán học (Mathematics) và Nghệ thuật (Art) mà còn nỗ lực khơi dậy niềm đam mê trong mỗi người và góp phần làm phong phú cuộc sống con người.
-
Không lựa chọn sống và chờ đợi thế giới đổi thay; thay vào đó, cháy hết mình với đam mê, liên tục phát triển bản thân và tạo nên các giá trị mới là điều mà chúng tôi luôn hướng tới.Một mình – bạn chỉ có thể tạo nên khác biệt nhỏ, nhưng đi cùng nhau – chúng ta cùng tạo nên những thay đổi lớn.